شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه نقش بانک ها را در رونق اقتصادی کشور برجسته و مهم ارزیابی کرد و گفت: بانک ها با کمک به بهبود رونق کسب و کار، نقش خود در خدمت اقتصادی به مردم را ایفا نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در دیدار سیامک دولتی، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، به تبیین اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش مهم بانک ها در  خنثی کردن توطئه های اقتصادی دشمن پرداخت.

وی با تقدیر از نقش مهم بانک قرض الحسنه مهر ایران در خدمت رسانی به مردم گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران و همچنین سایر بانک های کشور، ظرفیت های بالایی در اقتصاد دارند و اگر برنامه ریزی صحیحی انجام دهند می توانند تا حد زیادی به ساماندهی اقتصاد کشور کمک کنند.

مدیر حوزه های علمیه با انتقاد از کسانی که حل همه مشکلات کشور را در گرو رفع تحریم ها می دانند تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور تلاش برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است و حتی اگر روزی هم همه تحریم ها برداشته شود باز هم باید به مقوله مهم اقتصاد مقاومتی اهمیت داد و نباید کوچکترین خللی در تلاش مسئولان اقتصادی کشور و همچنین بانک ها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری وارد شود.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: در شرایط کنونی کشور، بهترین کار، هم افزایی دستگاه های مختلف کشور است؛ آنها باید بدانند آسیب ها و مشکلات در کجاست و با برنامه ریزی صحیح و دقیق در جهت رفع مشکلات و شکوفا کردن اقتصاد کشور تلاش نمایند.

*لزوم کمک بانک ها به کارخانجات و واحد های تولیدی

امام جمعه قم نقش بانک ها را در رونق اقتصادی کشور را برجسته و مهم ارزیابی کرد و افزود: همانگونه که بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده اند؛ بانک ها هرجایی که فشارهای دشمن زیاد است می توانند ورود پیدا کنند و با دادن تسهیلات مناسب و کمک به بهبود رونق کسب و کار، نقش مهم خود را در خدمات اقتصادی به مردم ایفا نمایند، و کارخانجات و واحد های تولیدی را مورد حمایت خود قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه با تقدیر از فعالیت های انجام گرفته و خدمات خوب  بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر تا حد زیادی توانسته است عملا به سمت بانکداری اسلامی حرکت نماید و دستاوردهای زیادی در این راه کسب نماید و امیدواریم که این بانک بتواند در رقابت با سایر بانک های اسلامی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان، خطاب به مسئولین بانک قرض الحسنه مهر خاطر نشان ساخت: سعی کنید ویژگی های بانکداری اسلامی را برای سایر بانک ها تبیین نمایید؛ چرا که جمهوری اسلامی که در همه عرصه ها الگو و نمونه است؛ باید در زمینه بانکداری اسلامی نیز در میان کشورهای اسلامی الگو و نمونه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha