دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 349383
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی

حوزه/ سخنگوی کمیسیون تهذیب اجلاسیه اساتید حوزه علمیه استان قم گفت: بیان درس اخلاق به عنوان درس رسمی در حوزه، لزوم ارتباط پدرانه اساتید با طلاب، راه اندازی بانک اطلاعاتی مسائل اخلاقی برای حوزه های علمیه و ... از جمله پیشنهادات این کمیسیون به اساتید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباسی خراسانی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه اساتید مدارس علمیه استان قم به ارائه گزارشی از کمیسیون تهذیب پرداخت و گفت: استاد تنها آموزنده عبارات و الفاظ نیست؛ بلکه تشخص و مُشَخِص حالات و اوصاف شاگردان است و شاگرد رنگ استاد را می پذیرد.

وی ادامه داد: استاد، شاگرد را از جهل می رهاند؛ نه به وسیله علم؛ بلکه با استفاده از عقل این کار را انجام می دهد.

این استاد حوزه اظهار داشت: در عبارات عامیانه، علم مقابل جهل است؛ اما در فرهنگ اسلامی، عقل در مقابل جهل قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی با بیان این مطلب که تلاوت، تزکیه و تعلیم سه وظیفه اساتید است، ابراز داشت: در قرآن کریم در سه آیه تزکیه بر تعلیم مقدم شده که نشان دهنده اهمیت این مسئله می باشد.

این استاد حوزه با بیان این که دو بال علم و عمل مرهون زحمات اساتید است تصریح کرد: شما اساتید اسلام بوده و منحصر در ایران نیستید؛ چراکه قرآن جهانی است و شما نیز به عنوان مبلغان دین و اساتید طلاب، جهانی هستید.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی خراسانی در بخش دیگر از سخنان خود به ارائه پیشنهادات کمیسیون تهذیب پرداخت و گفت: بیان درس اخلاق به عنوان درس رسمی در حوزه، لزوم ارتباط پدرانه اساتید با طلاب، راه اندازی بانک اطلاعاتی مسائل اخلاقی برای حوزه های علمیه، دغدغه مندی مدیران و اساتید در مسائل اخلاقی، نشست اساتید و بررسی آسیب ها، حضور مدیر، معاون و استاد در دروس اخلاق، سنجیدن نیازهای اخلاقی طلاب و ... از جمله پیشنهادات می باشد.

وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب تهذیب، اظهار داشت: ایشان در منویات خود تأکید داشتند که اساتید تا می توانند طلاب را  به تهذیب و تزکیه دعوت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha