سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
معممی مقدم

حوزه/ مدیر عامل مرکز توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی معتقد است که تحقق همدلی و همزبانی مانع دو قطبی شدن جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، رضا معممی مقدم امروز چهارشنبه در چهارمین هم‌اندیشی« تشکل‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در حال برگزاری است، اظهار کرد: مرکز توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی، آهسته و پیوسته راه خود را ادامه می‌دهد و ما با آنچه که قول داده‌ایم، عمل کرده‌ایم و بالاتر از تکلیف خودمان قولی نداده‌ایم که به آن جامه عمل نپوشیده باشیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری تشکل‌های شاخص در سراسر کشور گفت: هر کدام از تشکل‌های شاخص در استان‌ها به مثابه یک سازمان تبلیغات اسلامی عملیات کننده در حال انجام ماموریت‌های فرهنگی هستند.

معممی مقدم استفاده از توصیه‌های حجت‌الاسلام خاموشی و دکتر لاریجانی و بهره‌مندی از رهنمودهای آیت‌الله جوادی آملی را از برنامه‌های این هم اندیشی ذکر کرد.

مدیرعامل مرکز توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی، بررسی چیستی و چرایی نامگذاری سال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی را عنوان یکی از کارگروه‌های سه گانه این هم اندیشی ذکر کرد و افزود: امسال سال سرنوشت هسته‌ای است که تحقق همدلی و همزبانی مانع جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه شده و وفاق اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی استفاده و بکارگیری ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال را از اهداف برگزاری این هم اندیشی بیان کرد و مشورت، تحمل کردن نظر دیگران، خیرخواهی و... را از ضرورت‌های همدلی و همزبانی دانست.

به گفته مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، تشکل‌های دینی مردمی که دغدغه حفظ وحدت و انسجام جامعه را دارند، می‌توانند روابط دولت و مردم را بهبود ببخشند.

وی گفت: محیط آرام، صمیمی و مومنانه تشکل‌های دینی بهترین بستر برای حضور مسئولان دولتی برای ارائه گزارش است اما این بستر و ارتباط باید دو طرفه باشد و دولت به این تشکل‌ها خدمات ارائه کند.

معممی مقدم تشکل‌های دینی را پل ارتباطی بین دولت و ملت توصیف کرد و افزود: همدلی و همزبانی برای گسترش فریضه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و... می‌تواند از ثمرات این ارتباط و تعامل باشد.

مدیرعامل مرکز توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی، پرهیز از رقابت‌های منفی را مصداق همدلی و همزبانی دانست و تاکید کرد: باید همدلی و همزبانی را از خودمان شروع کنیم و آنچه در دلمان هست بر زبان بیاوریم و آنچه به زبان می‌آوریم در دلمان باشد.

معممی مقدم تاکید کرد: برخی‌ها دنبال بایکوت کردن شعار سال و عده‌ای دنبال مصادره کردن این شعار هستند که هر دو رویه اشتباه است.

مدیرکل تشکل‌های مذهبی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به ارتقای توانمندی تشکل‌های شاخص اشاره کرد و گفت: امروز تشکل‌های شاخص به این بلوغ رسیده‌اند که قرارداد خرید خدمت با آنها داشته باشیم و این تشکل‌ها می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را کاهش و معرفت دینی را ارتقاء دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha