سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: برگزاری آیین های یادواره شهدا، نیازمند کارهای جهادی با مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی  امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت یادواره شهدای مدافع حرم که در سالن محراب آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، گفت: حضور در این عرصه، نیازمند کارهای جهادی با مدیریت جهادی است.

وی با بیان این که نگاه به مظلوم، به ویژه شهید مظلوم، در متن آموزه های دینی ما توسط شخص نبی مکرم اسلام(ص) وجود دارد، تصریح نمود: نبی اکرم(ص)  در شهادت حضرت حمزه علیه السلام، بعد از جنگ احد که تعداد شهدا زیاد و هر خانه و قبیله ای گرفتار شهید خود بود، مظلومیت جناب حمزه علیه السلام را یادآور شدند و مردم را به گرامیداشت مقام این شهید بزرگ اسلام توجه دادند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که رفتار پیامبر خدا(ص) درباره حضرت حمزه سلام الله علیه، نشان می دهد که در تکریم شهید، بحث عاطفی اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: خانواده ای که شهید داده، از نظر عاطفی آسیب جدی ديده است؛ ما باید بدانیم که مباحث معیشتی خانواده شهدا، در اهمیت بعدی در گرامیداشت و تکریم شهدا قرار دارد.

وی با تقدیر از تلاش انجام شده برای گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم تصریح کرد: تجربه نشان داده، زمانی که کاری منطقی با عشق و شور انجام می شود، نیاز به دعوت دیگران به این کار وجود ندارد، بلکه خود مردم به سوی کار شما جذب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به نقش تبلیغات و کارهای رسانه ای در برپایی هرچه با شکوه تر این آیین اشاره کرد و گفت: باید رسانه ها، مطبوعات، صدا و سیما، سایت های خبری و...، تبلیغات گسترده ای انجام دهند تا این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha