دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اندونزی

حوزه/ وزیر اقتصادی اندونزی ایران را رحمتی برای امت اسلامی دانست و گفت: تا کنون گمان می کردیم برای یادگیری علوم فن آوری باید به سراغ غربی ها برویم ولی تازه فهمیدم که ایران از نظر فن آوری بسیار پیشرفت کرده و می توان از آن بهره جست.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»،‌ سفیان دی جلیل وزیر اقتصادی اندونزی روز جمعه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه  که در حرم مطهر برگزار شد، گفت: برای من شگفت انگیز است که توضیحات ارزشمندی در باره جایگاه علمی و اخلاقی ایران شنیدیم؛ کشوری که از آن آموزه های علمی و اخلاقی به جهانیان منتشر می شود.

وزیر اقتصادی اندونزی خاطرنشان کرد: بعد از سی سال تحریم، جای تعجب دارد که ایران در عرصه علوم و فن آوری از بسیاری از کشورها جلو افتاده است.

وی ایران را رحمتی برای امت اسلامی معرفی کرد و گفت: تا کنون گمان می کردیم برای یادگیری علوم فن آوری باید به سراغ غربی ها برویم ولی تازه فهمیدم که ایران از نظر فن آوری بسیار پیشرفت کرده و می توان از آن بهره جست.

دی جلیل با بیان این که دانش پژوهان و دانشجویانی که در ایران حضور می یابند، تنها برای فراگیری علوم اسلامی و دینی نباشد، بلکه برای علوم و فن آوری جدید هم می توانند حضور یافته و تحصیل کنند.

وی درباره اندونزی گفت: اندونزی بزرگ ترین کشور اسلامی از نظر جمعیت است که از 250 میلیون جمعیت آن، 90 درصد مسلمان و پیروی اسلام معتدل و دور از افراط و خشونت هستند.

وزیر اقتصادی اندونزی زندگی مسالمت آمیز با وجود اختلافات قومی و نژادی در اندونزی را از اصول حاکم در این کشور دانست و گفت: مردم اندونزی با توجه به این که از اقوام مختلف هستند، ولی زندگی مسلامت آمیزی با هم دارند.

وی همکاری های اقتصادی را برای دو کشور ایران و اندونزی مفید دانست و گفت: همکاری های این دو کشور نباید تنها در مسائل اقتصادی باشد، بلکه در عرصه های مختلف از جمله فن آوری و تکنولوژی نیز می توان شاهد همکاری ها و تعاملات مختلف بود.

خاطرنشان می شود، سفیر اندونزی در جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان استان قم نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهاي پيام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha