پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام جمشیدی

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، از افزایش رشته های تکمیلی حوزه علمیه خواهران استان لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی در آئین افتتاح ساختمان ستادی مدیریت حوزه های علمیه استان لرستان با اعلام این مطلب گفت: امیدواریم افزایش سطح سه و توسعه تحصیلات تکمیلی در لرستان مقدمه راه اندازی سطح چهار حوزوی در این استان باشد.

وی، با اشاره به اینکه هم اکنون 90هزار نفر از بانوان فارغ التحصیل حوزه های علمیه در کشور به تبلیغ مشغول اند، گفت: مبلغان باید با داشتن علم به زمان و درک ضرورت های اجتماع از فرصت های تبلیغ نهایت بهره را ببرند.

مدیر حوزه های علمیه  خواهران کشور اظهار داشت: هم اکنون 5هزار بانوی وبلاگ نویس حوزوی در فضای مجازی در عرصه دفاع از مبانی مکتب اسلام قلم می زنند.

وی خاطر نشان کرد: حضور موثر خواهران طلبه در جشنواره های حوزوی مشترک و غیر مشترک، ظرفیت عمیقی است که امروز مسئولان دینی و فرهنگی باید برای این ظرفیت عمیق برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، اظهار داشت: حوزه های علمیه داعیه دار پرچم اسلام ناب هستند و باید با مطالعه، تحقیق و پژوهش در جهت رفع شبهات دینی جامعه خصوصا جوانان نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

این استادحوزه، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید حوزه منشا تحول باشد اظهار داشت: حوزه های علمیه باید در هر زمانی پاسخگوی نیازهای جامعه بشری باشند و همیشه در مقابله با نحله های فکری حرف های عمیقی برای تبلیغ داشته باشند..

وی در ادامه یادآورشد: امروز باید با ایجاد منابع پایدار از جمله موقوفات برای پیشبرد امور حوزه بهره گرفت چرا که حوزه های علمیه دردفاع از مکتب دین نقش به سزایی ایفا کردند

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، همچنین با اشاره به اینکه امروز هجمه های غربی کیان اسلام را مورد هدف قرار داده است، گفت: امروز نظام این جریان فکری  و سران این جریان به عنوان آفتی به جان مسلمانان افتاده اند که باید مبلغان در این زمینه اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم لرستان به خاطر پیوند عمیق با اهل بیت(ع) از مردمان ولایی مثال زدنی در کشور هستند گفت: امیدواریم با افزایش تربیت مبلغان در این استان این پیوند ناگسستنی روز به روز افزایش یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha