شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
میرعمادی

امام جمعه خرم آباد گفت: اگر سلامت معنوی جامعه محفوظ و نظام خانواده مستحکم است، بخش عمده‌ای از آن مرهون خواهران طلبه است.

به گزارش خبرگزاری گروه استان های «حوزه» از خرم آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران  این استان، با بیان اینکه طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید بدانند که ایشان چه هدفی را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: آن گونه که از ادعیه مشخص است ایشان دولت کریمه‌ای خواهند داشت که در آن اسلام و مسلمین عزت دارند و نفاق و منافقین ذلیل هستند.

وی با اشاره به وظیفه حوزویان برای این حکومت ادامه داد: در ادعیه به ما آموخته شده است از خدا بخواهیم در زمره کسانی قرار گیریم که مردم را به اطاعت الهی دعوت می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد، وظیفه دیگر علمای دینی را رهبری و جلوداری مردم دانست و یادآور شد: علما باید علمدار هدایت، نورانیت و معنویت باشند.

وی با اشاره به لازمه‌های رهبری و هدایتگری، یکی از این موارد را خودسازی و عامل بودن برشمرد و یادآور شد: یکی دیگر از لازمه‌های رهبری راه‌بلد بودن است و از موارد دیگر؛ آشنایی با خطرات، آسیب‌ها و دشمنی‌ها می باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی یادآور شد: علمای دینی باید برای مقابله با دشمن آمادگی داشته باشند تا بتوانند از دین در مقابل آسیب‌ها دفاع و پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود حوزه‌های علمیه خواهران را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: آمار حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور امیدبخش است و بانوان طلبه در جامعه اثرگذارند.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: اگر سلامت معنوی جامعه محفوظ و نظام خانواده مستحکم است، بخش عمده‌ای از آن مرهون فعالیت های خواهران طلبه است.

وی با اشاره به فعالیت 11 واحد حوزوی خواهران در استان لرستان اظهار کرد: تا سال 87 تعداد طلاب خواهر استان لرستان 300 نفر بود اما امروز به این مجموعه 971 نفر اضافه شده‌اند و آمار طلبه‌های خواهر به هزار و 265 نفر رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی با بیان اینکه در هر شهرستان استان لرستان یک مدرسه علمیه خواهران دایر است، افزود: خواهران طلبه منشا آثار و برکات خوبی هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha