پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد موسوی آران و بیدگل

امام جمعه آران و بيدگل با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با عزمی راسخ و استعانت از فرهنگ مهدویت که قرن ها در بین آحاد مردم ایران، رسوخ کرده بود، انقلاب اسلامی ایران را به ثمر رساندند، گفت: انقلاب اسلامی ایران، زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) است.

حجت الاسلام  سيد محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در اصفهان با اشاره به تقارن دو مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و نیمه شعبان، ابراز داشت: در یک کلمه می توان گفت که انتظار مهدویت و انقلاب اسلامی ارتباطی دوسویه دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با استعانت از فرهنگ مهدویت رقم خورد، افزود: امام خمینی (ره) با عزمی راسخ و استعانت از فرهنگ مهدویت که قرن ها در بین آحاد مردم ایران، رسوخ کرده بود، انقلاب اسلامی ایران را به ثمر رساندند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه شیعه امید به ظهور مردی آسمانی و برقراری حکومت صالحان امید دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) است.

این استاد حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: از طرف دیگر انقلاب اسلامی ایران در ترویج فرهنگ مهدویت نقش فوق العاده موثری ایفا کرده، به گونه ای که بعد از پیروزی انقلاب، یک موج عظیم مهدی شناسی و معرفت به امام زمان (ع) در ایران و بقیه جوامع بشری و نظام بین الملل ایجاد شد.

مکتب سیاسی امام خمینی (ره) یک مکتبی جامع است

وی افزود: حتی دشمنان ما هم به این مقوله توجه ویژه داشتند و در کشورهای غربی فیلم ها و سریال های مختلفی درباره مهدویت ساخته شد و همایش های گوناگونی نیز برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: مکتب سیاسی امام خمینی (ره) یک مکتب جامع و کاملی است که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است.

انتظار به معنای انزوا و دست روی دست گذاشتن نیست

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: طبق این اندیشه سیاسی، انتظار به معنای گوشه گیری و انزوا و دست روی دست گذاشتن نیست تا خود حضرت ظهور کنند و همه مشکلات را حل کنند و حکومت صالحان را تشکیل دهند.

این استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه انتظار به معنای حضور آگاهانه و ایجاد زمینه برای ظهور حضرت مهدی (ع) است، گفت: کسی که منتظر است تا خورشید طلوع کند هرگز در تاریکی نمی نشیند بلکه سعی می کند تا زمان طلوع خورشید، یک روشنایی فراهم کند.

وی بیان داشت: نظر امام راحل (ره) این بود که ما باید به قدر توان خود، زمینه را برای ظهور و فرج حضرت مهدی (ع) فراهم کنیم.

طلاب و روحانیون، نهضت علمی مهدویت را راه اندازی کنند

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون، شاگردان مکتب اهل بیت (ع) هستند، تصریح کرد: در دوران غیبت امام زمان (ع) وظیفه مهم این قشر این است که باتوجه به شبهاتی که وهابی ها و تکفیری های نادان در سایت ها و ماهواره ها منتشر می کنند، یک نهضت علمی مهدویت را در مجامع علمی راه اندازی کنند.

این کارشناس مذهبی، با اشاره به اینکه وظیفه سربازان امام زمان (ع) در عصر حاضر دوچندان است، گفت: ترویج فرهنگ مهدویت که مطابق با عقلانیت است، می تواند جامعه جهانی و افکار عمومی مردم دنیا را به سمت آشنایی با فرهنگ انتظار سوق دهد.

/انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha