سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بصیرت

حوزه/ یکی از فعالان فرهنگی با هشدار در خصوص جریان های انحرافی گفت: امروز باید طلاب و روحانیون در راستای افزایش بصیرت و معرفی اسلام ناب، گام های موثری بردارند .

حجت الاسلام محسن خانی پور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در رشت، با هشدار در خصوص خطر جریان گروهک تروریستی داعش به برهی از شاخصه های اصلی منافقان اشاره کرد و گفت: چهار خصلت در هرکس  باشد  منافق است  کسی که چون حدیث کند و دروغ گوید ،چون وعده دهد خلف وعده کند ،  چون پیمان ببندد، بشکند و چون مبارزه کند  نابکاری و هرزگی پیشه کند .

وی به واژه نفاق اشاره کرد و افزود : بسیاری از حیوانات  در لانه خود دو محل گذر درست می کنند یکی آشکار و دیگری پنهان است، راه پنهان  در هنگام خطر بهره می برند، به این سوراخ پنهانی نافقا می گویند، بنابراین از صفات اصلی منافقان، پنهان کاری است.

این مبلغ حوزه علمیه  گفت:  منافقان درجهان  اسلام، زمانی مطرح شدند که پیامبر(ص) به مدینه هجرت فرموده و نفوذ و گسترش اسلام ،دشمنان را  در ضعف و ناتوانی قرار داد، لذا برای آنها اظهار مخالفت آشکار مشکل بود، در نتیجه برای رسیدن به اهداف شوم خود، به طور پنهانی در مخالفت با مسلمین  شروع به فعالیت کردند.

وی تاکید کرد: البته مساله نفاق  مخصوص به عصر پیامبر(ص) نبوده بلکه  هر جامعه ای  مخصوصا جوامع انقلابی  با آن روبرو بوده و هستند  به همین دلیل باید تحلیل ها و موشکافی های قرآن  را روی یک مساله به عنوان نیاز فعلی در جامعه   مورد بررسی دقیق  قرار داد و از آن برای  مبارزه با روح نفاق در جامعه بهره برد .

به گفته حجت الاسلام خانی پور، ، خطر  منافقان برای هر جامعه ای از خطر هر دشمنی بیشترو جدی تر  است چرا که شناخت آنها آسان نیست  و از سوی دیگر دشمنان داخلی  چنان در تار و پود  جامعه نفوذ می کنند  که جدا ساختن  آنها کار بسیار مشکلی است  و از سویی  روابط  مختلف آنها  با سایر  اعضای جامعه  مبارزه  را با آنان را دشوار  می سازد،  به همین دلیل اسلام در طول تاریخ بیشترین ضربه را از منافقان خورده است . 

 وی  تصریح کرد: در حال حاضر هم برخی به اصطلاح رهبران جهان اسلام، با اسم و پرچم  اسلام، با ترویج فرهنگ التقاطی در صدد نابودی شعائر و اسلام ناب محمدی هستند و اینان مظهر نفاق در جهان  امروز می باشند.

این مبلغ دینی، با تاکید بر افزایش بصیرت در  عصر کنونی،  راستی ، حقیقت و اشاعه اسلام ناب محمدی را  به عنوان تنها درمان حقیقی این مرض عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: امروز باید طلاب  و روحانیون  در راستای افزایش بصیرت  و معرفی اسلام ناب گام های موثری بردارند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha