شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لاکانی مدیر حوزه گیلان

مدیر حوزه علمیه استان گیلان،گفت: حوزه های علمیه از دیرباز نقش تعیین کننده ای در هویت بخشی به جامعه اسلامی را برعهده داشته و خواهند داشت.

 حجت الاسلام و المسلمین لاکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در گیلان، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی تاثیری به سزا در رشد هویت فردی، اجتماعی و ارتقای سطح کیفی زندگی آحاد جامعه اسلامی دارد و به دلیل رابطه مستقیم با پژوهش ، استعدادهای درونی اشخاص را کشف و آنها را در مسیر شکوفایی قرار می هد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان افزود: طلاب در راستای نیل به تعالی نیازمند آموزش و یادگیری مفاهیم بسیار هستند و بایستی با مطالعه کتاب های که از دیر باز توسط علما و محققین به تالیف و نگارش درآمده اند به این مهم دست یابند.

به گفته وی، پرورش و ارتقای روحیه پژوهشی محوری در طلاب از شروط اصلی برای رسیدن به شکوفایی و تعالی در حوزه های علمیه می باشد.

مدیر حوزه علمیه گیلان تصریح کرد: همه آحاد جامعه در اوایل زندگی جهت فراگیری شیوه های زندگی به مدرسه فرستاده می شوند و این فرصت مناسبی است تا فرهنگ مطالعه و اثرات مفید کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان نهادینه گردد.

وی بیان داشت: در حال حاضر  علی رغم توسعه گسترده فناوری های روز ارتباطی و شبکه مجازی در جهان، تالیف و نشر کتب و مطالعه به سبک و سیاق سنتی به دلیل اثر گذاری بیشتر همچنان جایگاه و اهمیت خود را در جامعه حفظ کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی،در پایان به نقش تعیین کننده حوزه های علمیه در هویت بخشی به جامعه اسلامی در مسیر تعالی اشاره کرد و یادآور شد: روحانیت بایستی با اتکا به فرصت هایی چون منبر، مناسبت های مذهبی و .... در ترویج و اشاعه این فرهنگ در جامعه گام های موثری را بردارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha