جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 351373
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
علامه بلادی

جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، 17 آذرماه سال جاری در مصلی جمعه شهرستان بوشهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهشی علامه بلادی، اظهارداشت: آیت الله حاج سید عبدالله بلادی از بزرگان دینی جنوب کشور است که نقش مهمی در مقابله با استعمار و استکبار داشته است.

وی افزود: علامه بلادی از روحانیون تأثیرگذار در مشروطه‌خواهی جنوب ایران بود که دروس عالی خود را در نجف با بهره‌گیری از آخوند خراسانی، سید کاظم یزدی و شریعت اصفهانی ادامه داد و در سال (۱۳۲۴ قمری) به درجه اجتهاد نائل  و در اوج نهضت مشروطه به ایران آمد؛ وی از رهبران دینی قیام جنوب بود و با سرداران مقاومت و مبارز تنگستانی مثل شهید رئیس علی دلواری دوستی نزدیکی داشت.

مسئول کمیته علمی جشنواره پژوهشی علامه بلادی،  در ادامه، ترویج تحقیق و پژوهش و همچنین معرفی علمای دینی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره  عنوان کرد و گفت:  تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب و روحانیان، شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و حمایت از آنها، تقویت فرهنگ پژوهش و نگارش آثارعلمی و افزایش سطح مشارکت و رقابت طلاب درعرصه های علمی و پژوهشی از جمله دیگر اهداف این جشنواره است.

وی  با بیان اینکه این جشنواره  ویژه طلبه های خواهر و برادر استان بوشهر است ،سید نعمت الله رکنی علامه بلادی بیان داشت: این جشنواره در مرحله نخست در قالب کتاب، پایان نامه و مقاله  برای طلاب بوشهری برگزار می گردد و تلاش می شود تا در مراحل بعد این جشنواره ابعاد گسترده تری به خود بگیرد .

حجت الاسلام رکنی، تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث، فقه و اصول، اخلاق و تربیت، فلسفه، کلام و منطق، ادبیات عرب، تاریخ اسلام و تشیع، علوم انسانی مرتبط با حوزه دین، زندگی نامه علمای استان ، دولت و ملت همدلی و همزبانی و موضوعات مربوط به علامه بلادی را محورهای این جشنواره اعلام کرد .

وی با بیان اینکه طلاب علاقه مند به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا 13 مهر امسال به دبیرخانه های جشنواره در استان های بوشهر و قم ارسال یا تحویل دهند، یادآور شد: تاکنون بالغ بر 20 اثر از طلاب بوشهری مقیم قم و 300 پایان نامه علمی از حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مسئول کمیته علمی جشنواره پژوهشی علامه بلادی، با بیان این مطلب که این جشنواره 17 آذرماه در مصلی جمعه بوشهر برگزار خواهد شد، خاطرنشان ساخت: آثار برتر این جشنوراه در نشریات پژوهشی حوزوی به چاپ رسید.

 وی در پایان یادآورشد: علاقه مندان  تا 13 مهرماه فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه همایش  به آدرس بوشهر، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و یا قم خیابان انقلاب مدرسه علمیه امام عصر(عج) ارسال نمایند.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha