شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر این که شخصیت علامه بلادی بوشهری نماد اسلامیت، بصیرت و ولایتمداری و مجاهدت است، گفت: باید عالمان دین به جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، در مصلای نماز جمعه بوشهر با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری رسول اکرم و ال اطهار(ع)، گفت: شخصیت علامه بلادی بوشهری نماد اسلامیت، بصیرت و ولایتمداری و مجاهدت است.

وی افزود: کثرت تالیف و اثر محققان پژوهشی در عرصه معارف اسلامی، در طریق سلوک و ولایتمداری و هدایت های مقام معظم رهبری است و آغازی بزرگ که موجب اعتلای اخلاق و بصیرت در حوزه‌های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به جایگاه پژوهش در شرایط کنونی بیان داشت: علم مایه اقتدار انسان است که مبدأ آن ایمان و مقصد آن رشد کمال انسانی و تنظیم شخصیت او براساس داده های اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: علمی که در بستر ایمان، اخلاق و روحانیت شیعه است در سرزمین ایران اسلامی مانند خورشیدی طلوع می کند.

وی با اشاره به اینکه عظمت روحانیت استان بوشهر گنجینه ای بزرگ در طول تاریخ است، ادامه داد: در وضعیت کنونی بزرگان عرصه نقد و بررسی مذهب ها از آیت الله بلادی به عنوان یک عالم بزرگ نام می برند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: روحانیت استان بوشهر به معنای واقعی نماد اسلامیت، بصیرت، مجاهدت و ولایتمداری هستند که باید با برگزاری جشنواره هایی در راستای ایجاد همدلی، وحدت و شناخت هر چه بیشتر آنها به جامعه گام برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: دو گروه قوی علمی دراین استان بوشهر حضور دارند که درحال تالیف های بسیار خوبی برای حوزه های علمیه هستند.

گفتنی است، در این آیین از 17 اثر شامل کتاب، مقاله و پایان نامه که به دبیرخانه جشنواره علمی پژوهشی آیت الله علامه بلادی رسیده بود تجلیل و چهار نفر نیز شایسته تجلیل معرفی شدند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha