شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای جذب بیشتر نسل جوان به سمت مساجد باید به آن ها در انجام فعالیت های مربوط به مسجد، مسئولیت و بهای بیشتری داد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت دهه پایانی ماه شعبان که به عنوان دهه تکریم مساجد نامیده شده است، اظهار داشت: تکریم واقعی مساجد در سایه تکریم اهالی مسجدی به خصوص کودکان و نوجوانان و جوانان صورت می پذیرد.

وی افزود: باید به نسل جدید که شیفته و تشنه معارف ناب اسلامی است شخصیت و احترام لازم را قائل شد و به خصوص هیئت امنای مسجد و امام جماعت با اخلاق خوب و حسنه ، زمینه جذب هر چه بیشتر آن ها به خانه خدا را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چه در برگزاری مراسم های معنوی دعا و قرآن خوانی و چه در مراسم های مربوط به ولادت ها یا شهادت های ائمه اطهار(ع) جوان ها می توانند با تلاش خلاقانه خود ، بهترین برنامه ها را اجرا کنند و لذا باید به نظرات و دیدگاه های آن ها نیز به طور خاص در امورات مسجد توجه کرد.

وی بر لزوم پرهیز از نگاه های سیاسی و جناحی در اداره مساجد تاکید کرد و افزود: آنچه مهم است این که روح حاکم بر فعالیت ها و تعاملات مساجد باید روح برادری و اخلاق گرایی و معنویت افزایی باشد و همه بر تقویت برادران و خواهران دینی تاکید کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha