جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه گفت: بی شک با انجام تغییرات مثبت در رویکردهای مدیریتی می توان جوانان را هرچه بیشتر و بهتر به سمت مساجد جذب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با گرامیداشت دهه پایانی ماه شعبان به عنوان دهه تکریم مساجد ابراز داشت: برای این که بتوانیم در مسجدی کردن نسل جدید موفق باشیم باید فضای مطلوب و بانشاطی را در مساجد ایجاد کنیم به طوری که از حالت یکنواختی و خشک و بی روح خارج شده و جاذبه های متنوعی داشته باشد.

وی افزود: قطعاً در این خصوص روحانی به عنوان امام جماعت مسجد نقش مهمی برعهده دارد، چرا که هم می تواند بر روی برنامه های هیئت امنا تاثیرگذار باشد و هم این که با اخلاق حسنه و گفتار مناسب خویش، زمینه جذب نوجوانان و جوانان محله به مسجد را هر چه بیشتر فراهم نماید.

معاون تبلیغ حوزه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و آغاز فصل تابستان بیان داشت: به اعتقاد بنده اگر برنامه های فرهنگی و تبلیغی و نیز هنری و ورزشی به خصوص در ایام تابستان و قرائت قرآن و استخر و برنامه های تفریحی برای بچه های مسجدی مدنظر قرار گیرد، این ها بسیار اثربخش است.

وی یادآور شد: با توجه به تاکیدات خاص مقام معظم رهبری ، فصل تابستان در کنار مباحث ورزشی و تفریحی اش می تواند بهترین موسم برای تقویت فرهنگ کتاب خوانی در بین نسل جدید باشد و از این حیث مساجد می تواند بهترین پایگاه فرهنگی و علمی در سطح جامعه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha