شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ سلمان

اختصاصی حوزه/ عربستان و انگلیس بزرگترین نقش را در دستگیری شیخ سلمان دارند و آل سعود به دنبال سرکوبی انقلاب بحرین است، چرا که مدت زیادی است این انقلاب ادامه پیدا کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی صدور حکم حبس چهار ساله دبیر کل جمعیت الوفاق شب و روز گذشته مناطق «البلاد القدیم»، «المصلى»، «سترة»، «أبوصیبع»، «کرانه»، «المالکیة» و «الدیر» شاهد تظاهرات مردمی فراگیر در اعتراض به حکم صادره علیه شیخ سلمان بود. معترضان آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال سیاسی را خواستار شدند.

جمعیت الوفاق نیز در بیانیه‌ای حکم صادره علیه «شیخ علی سلمان» را غیر قانونی توصیف کرد و افزود: طبق اعلام وکلا و طبق گفته مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر و سازمان‌های حقوق بشر و عفو بین‌الملل این حکم باطل بوده و هیچ وجهه قانونی ندارد.

حجت الاسلام سید مرتضی سندی بحرینی عضو جریان "الوفاء الاسلامی" بحرین  در گفت و گو با خبرگزاری حوزه پیرامون آخرین اخبار از دستگیری شیخ علی سلمان رهبر گروه الوفاق اسلامی گفت: به دنبال صدور حکم زندانی برای شیخ علی سلمان، جمعیت الوفاق به عنوان بزرگترین حزب سیاسی در بحرین این حکم را محکوم کرد.شیخ علی سلمان رهبر گروه الوفاق تنها به دنبال اصلاح نظام و تحقق حکومت مشروع در این کشور است.

وی ادامه داد: اما حکومت آل خلیفه نمی تواند صدای مخالفان نظام را بشنود، بنابراین دیروز حکم زندانی 4 ساله را برای شیخ سلمان صادر کرد.

جای شیخ سلمان در میان مردم است نه در زندان

فعال سیاسی بحرین گفت: پس از اعلام صدور این حکم علمای بحرین چندین بیانیه دادند و در آن بیانیه ها خواهان آزادی شیخ سلمان شده و اعلام داشتند که جای شیخ سلمان در میان مردم است، نه در زندان، ولی متاسفانه حکومت به آنها توجهی ندارد .

عضو "تیار الوفا ء اسلامی" بحرین خاطر نشان کرد: شیخ علی سلمان به زندانی منتقل شده که تعداد زیادی از رهبران گروه های سیاسی بحرین چون استاد عبدالوهاب حسین، سخنگوی تیار الوفاء اسلامی ، استاد مشیمع، دبیر کل حرکه حق، شیخ عبدالجلیل مختار و عبدالهادی الخواجه در آن زندان حضور دارند.

حجت الاسلام سندی تصریح کرد: رهبران انقلابی  گروه های سیاسی بحرین در زندان "جو" سلول 7 حضور دارند که پیش از حضور شیخ سلمان 13 نفر بوده و با زندانی شدن رهبر الوفاق، تعداد این رهبران انقلابی به 14 نفر افزایش پیدا کرد.

وی در خصوص واکنش ملت بحرین به حکم زندانی شدن شیخ سلمان به مدت 4 سال گفت: اعتراضات مردمی در مناطق مختلف بحرین وجود دارد، اما سربازان آل خلیفه با گاز اشک آور با تظاهرات مسالمت آمیز مردمی برخورد کردند.

عضو تیار الوفاء اسلامی بحرین گفت: علمای بحرین با صدور بیانیه‌های مختلف خواستار آزادی شیخ سلمان شدند و اعتراضات امروز و چند روز دیگر نیز نسبت به این حکم  ظالمانه ادامه دارد.

وی با اشاره به پیام شیخ سلمان خطاب به ملت بحرین گفت: دیروز شیخ حسین بیگی نایب و جانشین شیخ سلمان پیام ایشان را قرائت کردند که در پیام این رهبر انقلابی تاکید بر ادامه اعتراضات مردمی تا رسیدن به نتیجه مطلوب و تحقق خواسته‌های ملت شده بود.

امکان تجدیدنظر در حکم وجود دارد

وی با اشاره به بیانیه های سازمان های بین المللی در محکوم کردن حکم زندانی برای شیخ سلمان گفت: حکومت بحرین بر اجرای این حکم پافشاری دارد و آن را حکم قضایی می‌داند، اما امکان تجدید نظر در دادگاه استیناف با وجود ادامه اعتراض‌های مردمی هست و در واقع اگر تظاهرات مردمی قوی و گسترده باشد و اوضاع سیاسی را تحت الشعاع قرار دهد، امکان تجدید نظر وجود دارد، اما اگر تظاهرات ضعیف برگزار شود، حکم زندانی شیخ سلمان پابرجا خواهد بود.

حجت الاسلام سندی با اشاره به هدف آل خلیفه از بازداشت و زندانی کردن شیخ سلمان گفت: شیخ سلمان رهبری انقلابی است که در الوفاق تاثیر زیادی دارد و از سوی دیگر یک معارض انقلابی است، آل خلیفه برای کنترل ایشان و فشار آوردن بر الوفاق برای جانشین کردن یک رهبر دیگر به جای سلمان در مسند رهبری این گروه اقدام به زندانی کردن شیخ کرده است.

وی گفت: بر اساس قانون بحرین رهبر گروه سیاسی که علیه او حکم صادر شده، باید جانشینی برای او در آن حزب تعیین شود؛ اما اعضای وفاق چنین چیزی را قبول نمی کنند، لذا آل خلیفه با زور و اجبار به دنبال دور کردن شیخ سلمان از رهبری الوفاق و جایگزین کردن فرد دیگری به عنوان رهبر در این گروه است.

فعال سیاسی بحرین ادامه داد: در حال حاضر اعضای اصلی  الوفاق تعدادشان کمتر از یک هزار نفر است، اما در تظاهرات مردمی که به دعوت الوفاق صورت می‌گیرد، تعداد اعضا به 400 هزار نفر نیز می رسد.

نقش عربستان و انگلیس در زندانی شدن شیخ سلمان

عضو تیار الوفاء اسلامی بحرین گفت: عربستان و انگلیس بزرگترین نقش را در دستگیری شیخ سلمان دارند و آل سعود به دنبال سرکوبی انقلاب بحرین است، چرا که  مدت زیادی است این انقلاب ادامه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون حکم دستگیری 20  نفر از رهبران الوفاق از سوی عربستان سعودی اعلام شده که خلیل مرزوق معاون سیاسی شیخ سلمان و سید جمیل کاظم مسوول شورای وفاق از جمله آنها است.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha