جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دعا

حوزه/ امیر المؤمنین که با جانفشانی های او پرچم اسلام برافراشته شد و مرتب در جنگ خیبر و سایر جنگ‌ها حماسه ها آفرید با دسیسه دشمنان حقانیتش پنهان شد.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، شرح دعای ماه مبارک رمضان را به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد امینی گلستانی منتشر می کند.

اللَّهُمَّ اغْسِلْنِي فِيهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الْعُيُوبِ‏ وَ امْتَحِنْ قَلْبِي فِيهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ يَا مُقِيلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِين‏» [1]

  اى خدا در اين روز مرا از گناهان پاكيزه گردان و از هر عيب و نقص پاك ساز  و دلم در آزمايش رتبه دلهاى اهل تقوى بخش اى پذيرنده عذر لغزشهاى گناهكاران.

اللَّهُمَّ اغْسِلْنِي فِيهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الْعُيُوبِ

در فراز اول می‌گوییم خدایا من را از گناهان و عیب‌هاپاک و مطهر بگردان. اینها مسائلی است که درباره همه شامل است و از خدا می‌خواهیم که درباره ما هم شامل بشود و مشمول رحمت خداوند بشویم انشاء الله.

ولایت امیر المومنین ملاک امتحان قلب ها

« وَ امْتَحِنْ قَلْبِي فِيهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ» امتحان قلب و امتحان دل که در زمان رسول خدا بود، خیلی مهم بود کسانی که در محضر آن حضرت بودند با این امتحانات مواجه بودند  البته کسانی که از امتحان سربلند خارج شدند عده آنها کم بود و روایت امام صادق(ع) در تایید این مطلب کافی است که فرمود : « ارْتَدَّ النَّاسُ بَعْدَ النَّبِيِّ ص إِلَّا ثَلَاثَةَ نَفَرٍ الْمِقْدَادُ بْنُ الْأَسْوَدِ وَ أَبُو ذَرٍّ الْغِفَارِيُّ وَ سَلْمَانُ الْفَارِسِي‏ »[2] همه مردم بعد از پیامبر مرتد شدند الا سه نفر ؛یعنی آن همه مردم بیست و سه سال با پیامبر بودند ولی از امتحان بعد از پیامبر اکرم سربلند خارج نشدند مگر این سه نفر، به خاطر این است که حضرت می‌فرماید همه مشتاق بهشت هستند اما بهشت مشتاق چهار نفر است، علی و سلمان و اباذر و مقداد،[3] یعنی این سه نفر خودشان را در این مقام به امیر المؤمنین رساندند.

چگونه نور ولایت امیر المومنین را از مردم مخفی کردند؟

امیر المؤمنین که با جانفشانیهای او پرچم اسلام برافراشته شد و مرتب در جنگ خیبر و سایر جنگ‌ها حماسه ها آفرید با دسیسه دشمنان حقانیتش پنهان شد.

علی (ع) بود با تقدیم جسم و  جان خود و خوابیدن در فراش ( و رختخواب) ، رسول خداصلی الله علیه و آله  را از شر دشمنان متحد از تمام قبایل حتی  ابولهب از خود بنی هاشم ، نجات داد و راهی مدینه ، ساخت .

او بود در جنگ بدر گردنکشان قریش را به خاک مذلت نشاند، و عظمت آنها را ، نابود کرد.

او بود در جنگ احد پس از فرار تمام ارتشیان حتی خلیفه اول و دوم  وسوم فقط علی ماند بازنی بنام نسیبه و رسول خدا را از شر دشمن نگهداشت و با پذیرفتن 90 زخم فقط در قسمت جلوی بدن و شکستن شمشیر و آمدن ذوالفقار ، عاشقانه از پیامبر دفاع  کرد و  تا به رسیدن و یاری آمدن فرشتگان  خدا  جانفشانی نمود.

او بود در جنگ خندق رسول خداصلی الله علیه و آله هنگام رفتنش به میدان فرمود : (برز الاسلام کلّه علی الشّرک کلّه ، کل اسلام در برابر تمامی شرک آشکارشد ) و ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثّقلین  ضربت علی روز خندق  از عبادت جن و انس افضل است و درباره آن ضربت فرمود : اگر آن یک ضربت در یک کفه ترازو قرار گیرد و عبادت ثقلین در کفه دیگر آن ضربت بر آنها  فائق خواهد آمد.

اوبود با کندن در بزرگ دژهای خیبر و در فتح قلعه های هفتگانه  آن و نابود ساختن قدرت یهودیان ، اسلام و مسلمانان را به پیروزی رساند و خلاصه اوبود که در جنگ حنین پس از فرار بیش از ده هزار ارتش اسلام و دو هزار تازه مسلمان و تا آمدن نیروی آسمانی ،  از رسول صلی الله علیه و آله  دفاع کرد و به پیروزی رسانید.

کوتاه سخن اینکه بنا به  گفته تمام ارباب تاریخ  و تراجم و تفاسیر، باشمشیر علی(ع) بود که  کشتی نو پا و نوساز اسلام به سر زمین عرب ، لنگر انداخت و ریشه دوانید.

حرکت های زیر زمینی یهود برای مقابله با اسلام راستین

در خلال این دوران های خطرناک یک گروه زیر زمینی ( که از بزرگان علمای یهود و مسیحیت زمان خود ، نسبت به پایان کار و نهایت دعوت  پیامبر و پیروزی دین او به تمام اقشار مختلف و گوناگون عربستان ، اطلاعاتی داشتند)، تشکیل یافت و پا به عرصه وجود گذاشت و بظاهر با ایمان آوردن و با دادن دختران ریز و درشتشان به رهبر این دین ( به امید داشتن اولاد و بعدها ادعای ارث  و  جاسوس اندرونی  بودن )، پایه  کارهای آینده خود را از درون و بیرون و از داخل و خارج ، محکم کرده و در طول زندگی رسول خدا (ص) ، در کنار هم پیش رفتند  و پایه های تصمیمات آتی خود را استوار ساختند.

با ایمان آوردن امثال ابوهریره دوسی که فرد بی چیز و ندار و شکمو که می گفت: (الصّلوة خلف علیّ افضل و اتم و سفرة معاویه ادهن و ادسم نماز پشت سر علی افضل و تمام تر است و (چکنم) سفره معاویه روغنی و چربی دار است) . و با عنوان مسلمان شدن خود را به جمع مسلمانان و بعدها هم با آمدن کعب الاحبار عالم پر آوازه یهود این جریان قوت گرفت.

 انتقام یهود از مظلوم تاریخ امیرالمؤمنین

 کعب الاحبار در زمان عمر به طرف بیت المقدس حرکت کرد و با تمیم داری دست به دست هم دارند و بعد از آن وهب بن منبه و عبدالله ابن عمرو بن عاص، اسرائیلیات را وارد دین کردند؛ مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر آیه یکصد و دوم سوره بقره ابتدا روایتی نقل می‌کند و بعد می‌فرماید: از این روایت معلوم می‌شود که چقدر در تفاسیر و کتابهای اسلامی اسرائیلیات نفوذ کرده است، امیر المؤمنین را با نفوذ خود خانه نشین کردند چون کعب الاحبار تبلیغ کرد که همانطوری که در زمان حضرت ابراهیم خلافت و نبوت در یک خانه انجام نگرفت، نبوت در خانه لاوی و خلافت در حضرت یوسف و دیگران بود در اسلام هم صلاح نیست و جایز نیست خلافت و رسالت در یک جایگاه باشد، رسالت در خانواده بنی هاشم بوده و خلافت نباید در آن خانواده باشد، و با این حرکت درب خانه امیر المؤمنین بسته شد و انتقام کشته شدگان یهود را از امیر المؤمنین گرفتند .

اگر در واقع خلافت و رسالت در یک خانه جایز نبود جمع بشود چگونه خلیفه دوم خودش امیر المؤمنین را در شورای ششگانه قرار داد؟ و چطور مردم دوباره او را که از بنی هاشم بود به خلافت برگزیدند و چطور شد که کعب الاحبار به شام رفت و در شام معاویه را پیش برد و دوباره امام حسن را به آن روز انداخت و دوباره درب خانه خاندان  امیر المؤمنین را بست و به بنی امیه منتقل کرد.

مصیبت منع نقل و کتابت حدیث

این داستان سرائی های اسرائیلیاتی ، حتی در حیات رسو ل خدا صلی الله علیه و آله ،   در افکار بعضی از گروه  افراد زیر زمینی ، اثر گذاشت و به خود مشغول ساخت و مورد تایید قرار گرفت و کار را به جائی رسانید که خلیفه اول و دوم  در زمان خلافت خود ، نقل احادیث رسول خدا صلی الله علیه و آله  را  اکیدا ممنوع کردند و اصحاب مانند ابوذر و عبد الله بن مسعود و... را  با گفتن قال رسول الله  شکنجه کردند و حقوقشان را قطع نمودند و این کار یک قرن تمام (صد سال که نسل عوض شد) تا زمان ریاست عمر بن عبدالعزیز ادامه یافت اما از قال رسول الله خبری نبود و از علی (ع)  و فضایل او سخنی ، به میان نمی آمد و به دست فراموشی سپرده شد.

بطور خلاصه داستانهای اسرائیلی به وسیله یهودیان و مسیحیان نفوذی و رهبران گروه زیر زمینی ، در طول تاریخ  کار خود را کرد و به گونه ای  رواج پیدا نمود  که  اخبار و احادیث نبوی از ذهن ها و فکرهای قسمت اعظم اصحاب و تابعین و بعد از تابعین ، زدوده شد و  پاک گردید .

[1]- بحارالأنوار ج : 95 ص : 169

اللَّهُمَّ اغْسِلْنِي فِيهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الْعُيُوبِ وَ امْتَحِنْ فِيهِ قَلْبِي لِتَقْوَى الْقُلُوبِ يَا مُقِيلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِينَ

[2] -الإختصاص،شیخ مفید ، ص: 6

[3] - منتهى الآمال، ج 1، 228.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha