چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام حسنعلی خزائلی

حوزه/ استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: دعا برای امام زمان(عج) یکی از برنامه های اصلی بزرگان و علمای شاخص حوزه در شب قدر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که قرآن کریم بنا بر تصریح سوره مبارکه قدر در شب قدر بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شده است، اظهار داشت: شب قدر ، شب بسیار پرفضیلت و بی همانندی است که در آن هم باید به جنبه های فردی عبادت توجه کرد و هم جنبه های اجتماعی آن.

وی افزود: بنا بر روایاتی که به دست ما رسیده، دعا و مناجات در بین جمع ، زودتر به اجابت می رسد و لذا حضور گسترده مردم در حسینیه ها و مساجد و مکان های مذهبی در شب قدر بسیار ارزشمند و مورد تاکید است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: در این شب به طور ویژه باید امام زمان (عج) را دعا کنیم و این از جمله این سیره بزرگان ما به خصوص علمای شاخص حوزه های علمیه از دیرباز تاکنون بوده است.

وی افزود: پرونده اعمال ما در شب قدر به دست ولی عصر(عج) می رسد و باید بکوشیم که وقتی پرونده ما به دست حضرت رسید، مایه روسیاهی ما نشود.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی گفت: مرحوم صدوق (ره) درباره شب قدر توصیه می کند که در این شب به مساله تفکر و اندیشه برای افزایش آگاهی و بصیرت خود توجه جدی داشته باشید و به مطالعه بپردازید.

وی در خاتمه گفت: دعا برای سلامتی و شفای بیماران و رهایی گرفتاران از مشکلات مادی و معنوی، سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(ع)، سلامتی مقام معظم رهبری و تقویت نظام اسلامی و نیز یاری مظلومان عالم به خصوص در یمن و سوریه و عراق و فلسطین از چنگال ظالمان از جمله بهترین دعاهایی است که می شود در شب قدر داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha