شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام بلک

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: طلاب و روحانیون تلاش کنند در شب قدر که شور و نشاط خاصی بر مساجد حاکم است، جوانان و نوجوانان را جذب کرده و آنها را با مبانی دینی و اعتقادی آشنا سازند.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، با اشاره به شب‌های با عظمت قدر، اظهار داشت: لیالی قدر اوج رسیدن به قرب الهی بوده و مؤمنان به خاطر عظمت آن، به راز و نیاز با خدای خود می نشینند و بندگی می کنند.

وی، شب‌های قدر را زمانی برای تقویت بنیه های معنوی و حالات روحی انسان عنوان کرد و ابراز داشت: خداوند متعال، این شب‌ها را فرصتی برای بخشش و مغفرت بندگان قرار داده، تا انسان های ناخلف به راه راست هدایت شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به ارزش لیالی قدر در عالم تکوین اشاره کرد و افزود: خداوند متعال به خاطر بزرگی این شب‌ها، کتاب خود را در آن نازل کرده است.

وی، شب زنده داری و راز و نیاز با خداوند را از برترین اعمال شب های قدر عنوان کرد و گفت: بنا به روایات وارد شده، خواندن دعا، نماز، قرآن و استغفار، از اعمالی است که در شب های قدر، سبب آمرزیده شدن انسان می شود.

هدف و غایت راز و نیاز در شب های قدر را افزایش معرفت انسان ها نسبت به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: حجت الاسلام بلک یادآور شد: اگر بندگان نسبت به خداوند متعال معرفت داشته باشند، هیچ گاه سرتعظیم در برابر خواسته های شیطانی و نفسانی خویش فرو نمی آورند.

ویبه دیگر اعمال وارده در ایام اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون تلاش کنند، در ایامی که شور و نشاط خاصی در مساجد حاکم است، جوانان و نوجوانان را جذب کرده و آنها را با مبانی دینی و اعتقادی آشنا سازند که این مسأله خود، برترین عبادت در پیشگاه خداوند منان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha