سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت‌الاسلام جواد مروی

حوزه/ سلف صالح حوزه در كنار دعا و عبادت در شب قدر، بخشي از زمان را به نوشتن و مذاکره علمی می‌پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمين شیخ جواد مروي، استاد دروس خارج حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد با اشاره به اينكه ماه رمضان طبق رواياتي كه از اهل بيت (عليه السلام) رسيده، پرفضيلت ترين ماه است و با هيچ يك از ماه هاي ديگر قابل مقايسه نيست، ابراز داشت: شب هاي قدر اين ماه آنقدر فضيلت دارد كه قرآن پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) را مخاطب قرار مي دهد و مي فرمايد: «وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ».

وي افزود: مرحوم شيخ صدوق در كتاب «امالي» بعد از اينكه دعا ها و فضايل شبه هاي قدر را بر مي شمارد، مي فرمايد كه هر كسي كه اين شب ها را به مذاكره علم برپا دارد، از همه فضيلت هاي ذكر شده بالاتر است.

این استاد حوزه با بيان اينكه برخي از علماي شيعه كتاب هاي خود را در شب هاي قدر به پايان رسانده اند، افزود: صاحب جواهر جلد آخر كتابش را در شب قدر نوشته و مرحوم شيخ عباس قمي و نيز صاحب «كشف الامه في معرفه الائمه» در پايان جلد كتاب خود به اين نكته اشاره مي كنند.

وي با اشاره به اينكه طبق نوشته مرحوم علامه اميني،جلد آخر الميزان در شب قدر به پايان رسيده است، افزود: آيت الله العظمي خويي(ره) نيز مي نويسند كه معجم رجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواه در شب قدر به پايان رساندم.

حجت الاسلام و المسلمين مروي تصريح كرد: بنابراين، سلف صالح حوزه در كنار دعا و عبادت در شب قدر، بخشي از زمان را به نوشتن و ذكر علم پرداخته اند.

وي در ادامه بر توجه به ادعيه اهل بيت (عليهم السلام) و تدبر، قرائت و فهم قرآن توصيه و خاطر نشان كرد: ادعيه، ارثيه شيعه و سبب افتخار براي مذهب تشيع مي باشد و حتي علمايي از ساير مذاهب در برابر اين ادعيه تواضع مي كنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: آماده شدن دل و نزول بركات الهي به اين است كه انسان خود را به ادعيه اهل بيت (عليهم السلام) نزديك كند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha