دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان نسنجیده برخی از مسئولان آمریکایی اظهارکرد: زیبنده یک به اصطلاح ابرقدرت نیست که خود را برای رژیمی غاصب خفه کند، این تحولات نشان داد که استراتژی نظام در بحث هسته ای استراتژی درستی بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی  لاریجانی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید قم در تالار معصومیه فرمانداری قم، گفت: استاندار جدید قم باید به مسایل مختلفی توجه کند، از جمله اینکه قم مرکز تشیع است و حوزه و مراجع عظام در این شهر حضور دارند و کسب نظر این حضرات و دغدغه های آنها برای استاندار جدید بسیار مهم است.

وی افزود: مراجع همیشه با دلسوزی و خیرخواهی به مدیران توصیه هایی را مطرح می کنند؛ در دیدارهایی که با این حضرات داشته ایم به خوبی دریافته ایم که آنان به دنبال  یافتن راه حل برای  رفع مشکلات کشور و  مردم هستند.

لاریجانی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن قم اظهارکرد:مدیران استان باید تلاش کنند که در این حوزه از رکود خارج شویم؛ استاندار جدید قم باید در گام اول تلاش کند که موتور تولید صنعت معدن استان را روشن کنند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه دامداری و حل مشکلات دامداران استان قم بیان کرد: از جمله کارهایی که باید در قم به صورت جدی دنبال شود می توان به تغییر الگوی کشت ، تغییر روش آبیاری، توسعه سیستم های گلخانه ای و... اشاره کرد؛ در ضمن بانک ها نیز باید در قم در خدمت صنعت و تولید باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با ذکر اهمیت استفاده از زمینه های مدیریتی در استان قم گفت: باید از ظرفیت های نمایندگان استان قم و مدیران  این استان به خوی استفاده شود، زیرا این استان به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد باید از حمایت های ملی بهره بیشتری ببرد.

لاریجانی بیان کرد: با توجه به مزیت های استان قم، استعدادهای بسیاری در کشور وجود دارد که می خواهند در قم سرمایه گذاری کنند؛ از جمله این زمینه های رو به رشد می توان به پتانسیل قم در زمینه صادرات فرش اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت وفاق مسوولان کشور پس از توافق هسته ای گفت: امروز باید همگی وفاق داشته باشیم و پس از بحث هسته ای باید فضای کار بیشتر فراهم شود که یکی از آن مسایل، اراده ماست که باید این عرصه را تقویت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه بخش هایی از کشور از جمله بخش فرهنگی و آموزش و پرورش از مشکلات مالی رنج می برندکه باید تلاش کنیم مشکلات این بخش را حل کنیم؛ همانگونه که رهبری فرمودند که مساله ای هسته ای نباید باعث انشقاق در کشور شود.

وی گفت: این دستاورد(بحث هسته ای) به عنوان یک فرصت برای پرش کشور استفاده کنیم و نباید این مساله باعث دو دستگی در کشور شود؛ باید توجه کنیم که دوران پس از تحریم نباید تورم را دامن بزند، بلکه باید زمینه ساز سرمایه گذاری در کشور باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این عرصه باید همدلانه عمل کرد و نباید خود محور بود و دیگران را از اسلام خارج بدانند و خود را الگوی مجسم اسلام بدانند؛ همه ما باید از این بستر برای توانمندسازی استفاده کنیم نه اختلاف.

وی با اشاره به سخنان نسنجیده برخی از مسئولان آمریکایی اظهارکرد: زیبنده یک به اصطلاح ابرقدرت نیست که خود را برای یک رژیم غاصب خفه کند؛ می توان حدس زد که چرا اینگونه سخن می گویند؛ این تحولات نشان داد که استراتژی نظام در بحث هسته ای استراتژی درستی بوده است؛ کشور ما توانست در این سالها این دانش را تثبیت کند و این فضا را در عرصه بین المللی ایجاد کنیم.

لاریجانی بیان کرد: نباید از نظر دور بداریم که یکی از وزرای خارجی کشورهای منطقه افتخار کرده بود که ما بودیم در 7 ماه پیش آمریکایی ها را تحریک کردیم که قیمت نفت را به حدی پایین بیاوریم که جمهوری اسلامی تسلیم شود؛ آنها فکر نکردند که این خیانت تا چه اندازه آنها را کوچک می کند، زیرا به همه کشورهای اسلامی خیانت کردند.

وی گفت: باید هوشمندانه رفتار کنیم و بدانیم که این موجودات در صحنه بین المللی حضور دارند که به دنبال سنگ اندازی هستند ولی ما هستیم که باید هوشیار باشیم و بهترین نگاه راهبردی را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha