پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/تولیت آستان مقدس قم گفت: بخش عمده ای از کارهای فرهنگی در استان قم توسط مراجع تقلید، حوزه های علمیه، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، اماکن مقدسه و..، در حال انجام است؛ مسئولان استان باید به عنوان نماینده نظام، از این برنامه ها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار استاندار قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: انتخاب انسان برای خدمت رسانی در جامعه اسلامی، ضمن این که سعادت و توفیق الهی است، امتحان الهی نیز می باشد تا ببینیم چه اندازه می توانیم خدمت کنیم.

وی نیت درست را یکی از اصول خدمت درست برشمرد و گفت: زمانی که خدمتی به انسان پیشنهاد می شود، اصل خدمت و پیشنهاد دهندگان اهمیت زیادی دارد که باید تلاش کنیم این خدمت با آبرومندی انجام شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: کسی که در عرصه ای مشغول خدمت می شود، باید به گونه ای خدمت کند تا همانطور که با آبرو بر سر کار می آید، روزی هم که قرار است برود، با آبرو برود؛ دیگران نیز باید در این عرصه نقش خود را ایفا کنند تا خدای ناکرده آبروی کسی نرود.

وی حضرت معصومه سلام الله علیها را ولی نعمت همه مردم، به ویژه مردم قم دانست و گفت: هر گونه خدمتی به این بانو و در شهر کریمه اهل بیت(س) ذخیره آخرت است. این فرصت امروز در  اختیار شما قرار گرفته است باید با تلاش همه جانبه، این فرصت را غنیمت شماریم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: نباید در فرصتی که در اختیار داریم، آن را با گفتن بدی های گذشتگان و تخریب آنها، هدر دهیم.

وی با بیان این که در قم نیازهایی واضح است و در کنار آن اقتضائاتی است که باید آن را کشف کرد، گفت: قبل از حضور شما در این پست، افراد زیادی آمده و رفته اند که هیچ کدامشان نیتشان تخریب قم نبود، بلکه همه به دنبال خدمت بودند، هرچند در مرحله اجرا بر اساس مدیریت و شرایط، نمودهای متفاوتی داشته است؛ اینها تجربیات زیادی دارند که می توان از آنها بهره جست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی استفاده از تجربه بزرگان و گذشتگان در پیشرفت کارها را تأثیرگذار دانست و گفت: از مهمترین مسائلی که باید درباره قم به آن توجه داشت، اهتمام خاص مسئولان به امور فرهنگی است.

وی درباره حمایت از برنامه های فرهنگی استان گفت: خوشبختانه بخش عمده ای از این کار توسط مراجع تقلید، حوزه های علمیه، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، سایر اماکن مقدسه و..، در حال انجام است؛ شما باید به عنوان نماینده نظام، از اینها حمایت کنید.

وی توجه به آبادانی قم را از دیگر ضروریات دانست و گفت: از جمله مسائل دیگر که در مدیریت قم باید به آن توجه شود، آبادانی قم می باشد که کارهای زیادی روز زمین مانده است؛ اقدامات زیادی در این عرصه شده ولی هنوز تا آبادانی این شهر فاصله زیادی داریم.

امام جمعه قم در پایان یک دست بودن مسئولان را در پیشبرد بیشتر امور مهم دانست و گفت: البته منظور از یک دست بودن، تفکرات سیاسی و جناحی یک دست نیست، بلکه در مرحله کار و اجرای امور باید به این مهم توجه کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha