دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
فرهنگ و هنر

حوزه/ رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: فرهنگ و هنر در دنیای امروز جایگاه ویژه ای یافته و ایران با توجه به باورهای دینی خود می تواند گام های بلندی در راستای پیشرفت و تعالی هنری بردارد.

علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در ارومیه، با تاکید بر اهمیت تبلیغ دینی از راه هنر، اظهارداشت: دیدگاه های مختلفی نسبت به تطابق دین و فرهنگ اسلامی با هنر در ایران دیده می شود ولی اگر دیدگاه های عمومی در این رابطه را جست و جو کنیم، متوجه خواهیم شد که هنر اسلامی می تواند به عنوان اسوه کاملی برای تمامی جهانیان عرضه شود.

وی افزود: نمونه ای کامل از هنر را می توان کتاب الهی قرآن دانست، چرا که این کتاب با کلمات وزین و پرمعنی و در عین سادگی مسیری سعادتمند را برای تمامی انسان ها نشان می دهد.

نوروزی با اشاره به شبیخون فرهنگی در کشوهای جهان سوم توسط قدرت های جهانی اذعان داشت: متاسفانه در حال حاضر استفاده از باورهای دینی و بازی کردن با اعتقادات مردم برای رسیدن به اهداف شوم به اوج رسیده و بسیاری از هنرمندان سرشناس با استفاده از این مورد سعی در تغییر افکار عمومی مردمان جهان دارند.

وی تصریح کرد: در ساخت فیلم ها و تئاتر نباید کیفیت قربانی کمیت شده و در همین راستا باید اقدامات جدی صورت گیرد تا زمینه برای پیشرفت هنری فراهم شود.

نوروزی برداشت های نادرست شخصی از هنر را دلایل انحرافات هنری دانست و گفت: برداشت شخصی از مسائل دینی و هنری باید کنار زده شده و این موضوعات را با دید تخصصی، اخلاقی و جامعه شناختی نگریست، چراکه پیشرفت هنر و اشاعه بهتر مطالب فرهنگی و دینی با استفاده از قدرت حوزه هنر در جامعه بسیار تاثیرگذار و مفید خواهد بود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: به جرات می توان گفت که موسیقی اصیل «عاشیق» جز تنهاترین موسیقی هایی است که اصالت خود را در حفظ ارزش های دینی و مذهبی حفظ کرده و ریشه های آن نشات گرفته از قرآن و معانی اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha