سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام قهرمانی

حوزه/ بسیاری از جوانان و نوجوانان برداشت غلطی از فرهنگ و باورهای غربی داشته و تصور می کنند که در صورت تقلید از روش های پوشش غربی، جایگاه ویژه ای در جامعه پیدا کرده و مردم بیشتر به آنان توجه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه، با تاکید بر اهمیت رعایت پوشش اسلامی، اظهار داشت: بی حجابی یکی از عوامل مهم و موثر در غفلت عمومی و از بین برنده فرهنگ دینی در بین مردم است، در نتیجه باید برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب، اقدامات اساسی انجام شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر با پیشرفت های صورت گرفته در علم و استفاده جوانان از فضاهای مجازی، تقلید در زمینه مد و مدگرایی در قشر جوان بیشتر شده، به همین دلیل دانشگاه ها و مراکز آموزشی و فرهنگی کشور می توانند با برنامه ریزی مناسب و فرهنگ سازی شایسته، از این تقلید کورکورانه جلوگیری کنند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان برداشت غلطی از فرهنگ و باورهای غربی داشته و تصور می کنند که در صورت تقلید از روش های پوشش غربی، جایگاه ویژه ای در جامعه پیدا کرده و مردم بیشتر به آنان توجه می کنند.

وی با اشاره به جایگاه حجاب و پوشش اسلامی در مکتب اسلام، خاطرنشان کرد: دین اسلام همیشه سفارش بر خوش پوشی و استفاده از لباس های با رنگ روشن و شاد تاکید کرده و این موضوع  هیچ گاه محدودیت تلقی نمی شود، در حالی که برداشت های شخصی بسیاری از افراد در جامعه سبب انحراف فکری جوانان شده و افکار این قشر را به سمت غرب و فرهنگ های آنان سوق می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی، نقش روحانیت در فرهنگ سازی را بی بدیل خواند و بیان کرد: باید ارتباط روحانیون با مردم بیشتر شده و وعاظ و خطبا با استفاده از فرصت ها، در جهت تبلیغ و اشاعه دین به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: سبک زندگی اسلامی در جامعه کنونی با توجه به اختلاف طبقاتی کمرنگ تر شده، در نتیجه مسئولین فرهنگی و آموزشی کشور باید با کمک افراد آگاه و صاحب نظر در راستای حل معضلات شبیخون فرهنگی و پیامدهای آن برای نسل جوان، اقدامات درخور و شایسته ای انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha