شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمد نورپور - آذربایجان غربی

حوزه/رئیس تبلیغات اسلامی شاهین دژ گفت: به دلیل اینکه غرب با ترویج فرهنگ غلط خود در میان مردم، اهداف شومی در سر دارد، مسئولین مرتبط، تبلیغات و اقدامات ضروری را در زمینه آگاه سازی و جلوگیری از ترویج این عمل انجام دهند.

حجت الاسلام احمد نور پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، باتاکید بر نظر اسلام در رابطه با احکام حیوانات، اظهارداشت: سگ در عین اینکه در برخی موارد بسیار کارآمد و مورد نیاز برخی ارگان‌ها، همچون نیروی انتظامی و کادر نگهبانی است؛ نجس العین بوده و نگهداری از آن در محل زندگی انسان و مکان خواندن نماز صحیح نمی‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: علت علاقه‌ برخی جوانان به نگهداری از سگ‌های تزئینی در منازل، تاثیر پذیری از فرهنگ غلط غرب بوده و عدم آگاهی از عواقب این عمل به علت کوتاهی مسئولین در آگاه سازی مردم از مضرات و بیماری هایی است که از نگهداری سگ در محل زندگی ایجاد می شود.

حجت الاسلام نور پور، با اشاره به سوره مبارکه کهف تصریح کرد: اسلام بارها به مسئله‌ رسیدگی به حیوانات سفارش کرده و بی توجهی به حیوانات را بی توجهی نسبت به نعمت‌های الهی و درارای مجازات اخروی معرفی کرده است.

وی افزود: در عین سفارش‌های اسلام در تشویق جوانان به انجام ورزش‌هایی چون اسب سواری و تیراندازی که می تواند جایگزین خوبی برای علاقه جوانان به نگهداری از سگ های تزئینی شود؛ برنامه ریزی‌های صحیحی صورت نگرفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی شاهین دژ ، تصریح کرد: نگهداری از سگ اگرچه به دور از محل زندگی و کودکان مشکلی ندارد، اما اگر موجب وابستگی افراد و عدم تمایل زوج‌های جوان به داشتن فرزند شود نادرست بوده و سیر طبیعی رشد جمعیت را به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha