جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامه طباطبایی

حوزه/ پدرم پاسخ سوال های ریاضی و فیزیک راکه از خارج از کشور برایشان ارسال می شد تماما پاسخ می دادند و در حال حاضر نیز بسیاری از کتب ایشان به زبان های مختلف ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،نجمه سادات طباطبایی در دیدار با خواهران طلبه پاکستانی که صبح امروز – 15 مرداد – در دارالقران علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به شخصیت خاص مرحوم علامه(ره) گفت: ما از وقتی به یاد داریم پدر مشغول نوشتن بودند و وقتی از ایشان می پرسیدیم چه می کنید، می گفتند من کاری از دستم برنمی آید.

دختر علامه طباطبایی(ره) با اشاره به شخصیت بزرگ شاگردان معظم له گفت: هر وقت به ایشان می گفتیم که شاگردانتان به در منزل آمده اند، از آنها با عنوان رفقا یاد می کردند.

وی افزود: با وجود اینکه حافظ کل قرآن کریم بودند ولی هرگز به این مقام مغرور نمی شدند و همیشه خود را کوچکتر از سایرین می دیدند.

همسر شهید قدوسی ضمن اشاره به صبرو نظم بالای علامه، اظهار داشت: بسیار در زندگی منظم بودند و هیچگاه از برنامه‌های روزانه خود تخلف نمی‌کردند.

طباطبایی تاکید کرد: پدر و مادرم هرگز اجازه نمی دادند چیزی در زندگی اسراف شود و از هر چیزی به اندازه لازم استفاده می کردند.

وی در ادامه گفت: ما زندگی بسیار ساده ای داشتیم و پدر و مادرم هرگز نمی گذاشتند تنشی در زندگی ایجاد شود.

دختر علامه طباطبایی(ره) کمک به همنوعان را از ویژگی های بارز زندگی علامه عنوان کرد و اظهار داشت: مادرم به دیگران و فقرا کمک می کرد و در عین حال نمی گذاشت کسی از این مسئله آگاه شد و در مقابل پدرم نیز به خواسته ها و نیاز دیگران با روی باز پاسخ می داد.

همسر شهید قدوسی به اهمیت علامه طباطبایی به مجالس روضه اشاره کرد و گفت: حزن ایشان در مجالس روضه زبانزد بود وایشان به شدت می گریستند.

وی در ادامه گفت: مرحوم علامه هر شب ساعاتی را بطور کامل به خانواده اختصاص می دادند و برای فرزندان خود داستان های زندگی پیامبران را نقل می کردند.

نجمه سادات طباطبایی با بیان اینکه بیشتر بار زندگی بر دوش مادرم بود، تصریح کرد: پدرم هرگز در مقابل خواسته های معقول ما پاسخ منفی نمی دادند و همیشه برای دختران ارزش بالایی قائل بودند.

فرزند علامه طباطبایی به آموزش احترام به بزرگان در خانواده خود اشاره کرد و گفت: آنها ما را به نماز و احترام به بزرگ ترها بسیار تشویق می کردند و به من تاکید داشتند باید به خانواده همسرم احترام زیادی قائل باشیم.

وی با بیان اینکه معظم له به سایرعلوم نیز تسلط خاصی داشتند، افزود: پدرم پاسخ سوال های ریاضی و فیزیک که از خارج از کشور برایشان ارسال می شد تماما پاسخ می دادند و در حال حاضر نیز بسیاری از کتب ایشان به زبان های مختلف ترجمه شده است.

همسر شهید قدوسی با اشاره به اهمیت اوقات عمر علامه نزد همسرش گفت: مادرم هر دو ساعت یکبار چای می ریخت و به آرامی نزد پدرم می گذاشت و اجازه نمی داد لحظه ای حواس ایشان از تحقیق و مطالعه مخدوش شود.

طباطبایی تاکید کرد: پدرم همواره بیان می کردند که باید خدا را همیشه حاضر و ناظر ببینید و همیشه در زندگی به خداوند توکل کنید.

وی در ادامه اظهار داشت: چیزی که پدرم را بیش از همه چیز ناراحت می شد ولی سعی می کردند به روی خود نیاورند و در زمان مناسب مشکل را رفع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مخاطب IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام ضمن تشکر از مطالب شما. لطفا مطالب را قبل از انتشار ويرايش کنيد. چون اشکالات ويرايشي و تايپي مخاطب را پس مي‌زند.