دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مناظره

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: راهکار مهم امام صادق(ع) در راستای نشر علم در جامعه آن بود که فضای گفتگو و مناظره برای تبیین حقایق مکتب اهل بیت(ع) به خوبی فراهم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی انصاری پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: سیره علمی و فرهنگی امام صادق(ع) موید این حقیقت است که باید به بحث های علمی در جای خود میدان داد و در فضای فکری شیعه کسی که به حقانیت خود و مرام و مسلکش اعتقاد راسخ دارد، از انجام دادن مناظره و گفتگو ، هیچ ابایی ندارد.

وی افزود: خود حضرت برای روشن شدن حقیقت و تبیین معارف ناب شیعی از ایجاد و توسعه این فضاها به خوبی استقبال کرده ، خودشان نیز به هر بهانه ای در این راستا تلاش می کردند.

این استاد و محقق حوزوی همچنین با اشاره به مناظرات امام صادق(ع) با افراد و گروه های مختلف با مشرب های فکری و عقیدتی گوناگون گفت: مناظراتی امام صادق(ع) به اعتقاد بنده مصداق بارز کرسی های آزاداندیشی است که امروز می تواند الگویی برای ما در شرایط فعلی به شمار آید.

وی افزود: با توجه به زمانه خاص امام (ع) و این که به دلیل نهضت ترجمه ، فرهنگ ها، تفکرات یونانی و غیراسلامی در جامعه اسلامی رواج پیدا کرده بود، حضرت امام صادق(ع) به مناظره با ملحدان و صاحب نظران دیگر ادیان می پرداخت و از گنجینه بی پایان علم الهی، پاسخ های قانع کننده به سوالات و شبهات آنان می داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha