پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله قربانی در دیدار آزادگان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که انقلاب ایران پیام بیداری اسلامی را به دنیا صادر کرد، گفت: امروز ما با تلاش و مجاهدت شهدا، ایثارگران و آزادگان بدون هیچ وابستگی، ندای آزادی را در جهان سر ‌داده ایم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، ظهر امروز در دیدار با آزادگان گیلانی، با تبریک فرا رسیدن 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار کرد: رسیدن به اهداف بلند مستلزم تحمل سختی‌ها است و با خوش‌گذرانی این هدف محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که اگر کسی بخواهد به مقام علمی بلندی نایل شود باید زحمات زیادی را متحمل شود، افزود: هیچ‌گاه گنج بدون رنج میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر امام راحل به مرحله عظمی رسید به این جهت بود که در راه رسیدن به آرمان هایش رنج های زیادی تحمل کرد و برای به بار نشاندن انقلاب اسلامی بسیاری از بی‌اعتنایی‌ها، بی‌احترامی‌ها، آزار و اذیت‌های روحی و جسمی و زندان و شکنجه‌ها و تبعید را تحمل کردند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) برای رسیدن به اهداف خود و گسترش اسلام رنج‌ها و مرارت‌های بسیاری کشیدند، شعب ابی طالب و فرار شبانه از وطن خود به مدینه از جمله این مرارت ها است.

وی با اشاره به این که انقلاب ایران پیام بیداری اسلامی را به دنیا صادر کرده است، افزود: امروز ما با تلاش و مجاهدت شهدا، ایثارگران و آزادگان بدون هیچ وابستگی، ندای آزادی را در جهان سر ‌داده ایم.

آیت الله قربانی، پیروزی انقلاب اسلامی را بر پایه و اساس اعتقاد به توحید و خداشناسی و امامت دانست و گفت: رزمندگان ما پیرو و تابع ولایت فقیه بودند و افرادی که به بند اسارت و زندان درآمدند، سختی‌هایی را متحمل شدند که حتی شنیدنش نیز بسیار سخت است.

وی ادامه داد: آزادگان موجب سربلندی و افتخار این مرز و بوم هستند، چرا که سختی و رنج اسارت را به خاطر خدا و اسلام تحمل کردند و هرگز به دنبال گرفتن پست نبودند.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان افزود: درست است که برخی افراد بدون این که سهمی در پیروزی و ترویج انقلاب داشته باشند، از نعمت های انقلاب بهره مند هستند و کسانی که بخاطر اعتقاد و انقلاب و اسلام مرارت ها و اسیری ها و شکنجه ها کشیدند، آن طور که باید از نعمت های انقلاب بهره نبردند .

وی با اشاره به اینکه آزادگان جان بر کف آن روز برای خدا و دفاع از کیان و ناموس و میهن به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند، یادآور شد: اگر باز هم امروز فرصتی پیش بیاید، به فرمان ولی زمان خود برای حفظ خون شهدا و آرمان‌های انقلاب جان برکف و آماده دفاع هستند .

نماینده ولی فقیه در گیلان با ذکر خاطراتی از بازگشت آزادگان به میهن و ایجاد فضای پر شور و نشاط در جامعه، تصریح کرد: 26 مرداد روزی بود که لبخند بر لب‌های خانواده‌های آزادگان نشست.

آیت الله قربانی به فتنه 88 اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که آرمان‌های انقلاب را مغایر با آزادی‌های خود می‌دانند از انقلاب ناراضی هستند و به دنبال انجام فعالیت‌های ضد فرهنگی در جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در انبوه رسانه‌های دشمن پاک‌ترین رسانه‌ها محسوب می‌شود، اضافه کرد: باید در رسانه‌ها و جامعه به دنبال رواج تشخیص نسل امروز از حلال و حرام در جامعه باشیم تا با گسترش روحیه دینی جامعه را مصون بداریم.

امام جمعه رشت، تولید کتاب‌های خوب و مفید، برگزاری مراسم سخنرانی‌های مفید و انجام عمل صالح را در دعوت مردم به سمت خوبی‌ها تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: امروز مسئولیت آزادگان بسیار زیاد است، زیرا باید آثار اسارت خود را به عنوان یک ارمغان به نسل‌های آینده ارائه کنند و مردم نیز قدردان زحمت‌های فرزندان جبهه باشند.

براساس اعلام دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، در این دیدار سه نفر از آزادگان گیلان خاطراتی از دوران اسارت خود برای را بازگو کردند و از 36 آزاده این استان تجلیل شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha