سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/دیدار وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید

حوزه/ دکتر هاشمی تصریح کرد: نباید با تغییر دولت ها خدمات سلامت نیز دچار تغییر شود و به همین دلیل باید منابع پایدار و قوانین لازم در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شود که مردم را از موضوع درمان رها کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر قاضی زاده هاشمی صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و سالروز ولادت ابوعلی سینا، اظهار داشت: جامعه پزشکی ایران در طول دوران انقلاب در کنار ملت ایران بوده و خدمات بسیار ارزشمندی ارائه داده است.

وی افزود: مردم مناطق محروم و دوردست نیز شاهد خدمات جامعه پزشکی بودند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز در بهترین مراکز علمی دنیا شاهد تلاش روزافزون اعضای جامعه پزشکی ایران هستیم.

دکتر هاشمی با گلایه از نامهربانی هایی که جامع پزشکی را هدف گرفته است، گفت: گاهی مواقع بی مهری هایی صورت می گیرد در حالی که مجموعه گروه پزشکی واسطه و وسیله شفا هستند و حفظ و حرمت آنها لازم است.

وی تصریح کرد: برخی نامهربانی های کسانی که تریبون های عمومی در اختیار دارند، به سلامت جامعه آسیب می رساند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به خدمات دولت یازدهم در عرصه سلامت، گفت: انصافا دولت خدمات خوبی در این حوزه داشته است و البته پایداری این خدمات با تغییر دولت ها مهم است.

دکتر هاشمی تصریح کرد: نباید با تغییر دولت ها خدمات سلامت نیز دچار تغییر شود و به همین دلیل باید منابع پایدار و قوانین لازم در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شود که مردم را از موضوع درمان رها کند.

وی افزود: آرزو داریم دولت و مجلس به طور متحد در حوزه سلامت تصمیماتی را اتخاذ کنند که مردم غیر از رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به عقب ماندگی های حوزه سلامت  در کشور، ابراز داشت: عقب ماندگی های زیادی وجود دارد؛ اقدامات عمرانی متعددی در کشور صورت گرفته؛ اما در همین قم بیمارستان سازی از سوی دولت ها نشده است.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه فقط سه درصد از بودجه عمرانی کشور صرف احداث بیمارستان ها شده است، گفت: یکی از مشکلات بخش خصوصی و خیرین این است که از سوی دولت قیمت تمام شده پرداخت نمی شود.

وی با اشاره به تلاش خیرین و نیکوکاران قمی در راستای توجه به امر بیمارستان سازی، گفت: ما امیدواریم تا قبل از پایان دولت شاهد شروع پروژه هایی باشیم که حداقل نزدیک به 2 هزار تخت را برای استان قم ایجاد کند و مشکلات درمانی مردم قم به عنوان تابلوی جمهوری اسلامی مرتفع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با اشاره به برخی فضاسازی ها که از سوی خارج نشینان علیه وزارت بهداشت صورت گرفته است، گفت: ان شاالله بیانات مراجع تقلید، ارائه کنندگان خدمات سلامت به جامعه را بیش از گذشته امیدوار کند تا بدانند خدمات آنها قدرشناسی می شود.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha