یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
حجت الاسلام فرزاد منصوری/رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد، روحانیت را امین و معتمد مردم خواند و گفت: متولیان امر تبلیغ باید زمینه حضور روحانیون را در مناطق روستایی و فاقد روحانی فراهم آورند.

حجت الاسلام فرزاد منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که خانه های عالم به منظور حضور دائمی روحانیون در مناطق روستایی احداث می شوند، گفت: بی شک حضور روحانیون در مناطق روستایی نقش بسزایی در بالا بردن بصیرت دینی و فرهنگی روستائیان ایفا می نماید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد ادامه داد: روحانیون و مبلغان علاوه بر انجام امور دینی از جمله اقامه نماز جماعت، برگزاری جلسات قرآنی، بیان احکام و برگزاری مجالس مذهبی و ملی، در کاهش و رفع اختلافات در بین مردم روستاها نیز نقشی سازنده و اثرگذار دارند و تلاش می کنند تا با ایجاد صلح و دوستی و رفع کدورت ها، اختلافات منطقه ای را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به این که روحانیون امین و معتمد مردم هستند، ابرازداشت: مردم روحانیون را ملجا و پناهگاه خود می دانند و برای رفع بسیاری از مشکلات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی خود به آنها مراجعه می کنند.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به پیگیری مشکلات روستائیان از سوی روحانیون مستقر، افزود: روحانیون به عنوان زبان گویای مردم با مراجعه به ادارات، نهادها و ارگان ها برای احقاق حقوق و پیگیری مطالبات روستائیان اقدام می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با اشاره به این که متولیان حوزه باید روحانیون را برای خدمت در مناطق روستایی و محروم تشویق و ترغیب کنند، خاطرنشان کرد: هم اکنون  بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان با وجود خانه عالم، با کمبود روحانی مواجه اند و در این خصوص باید متولیان امر تبلیغ، زمینه حضور مبلغان را در مناطق روستایی و فاقد روحانی فراهم آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha