چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه های علمیه در خصوص تبدیل تهدیدها به فرصت ها در بخش رسانه و فضاهای مجازی نقش بسزایی دارند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، علی جنتی امروز در جلسه شورای اداری استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: استان آذربایجان غربی مهد عالمان، فضلا، فقیهان و فرهیختگان و هنرمندان است که توانسته شهیدانی چون باکری ها را پرورش دهد.

شبکه های اجتماعی تهدید کننده بنیان خانواده ها هستند

وی با اشاره به این که در حوزه فرهنگ دچار ناهنجاری‌هایی هستیم، تصریح کرد: زندگی در دنیایی که به شدت در زمینه تبادل اطلاعات دچار تحول بوده و شاهد انفجار اطلاعات و ارتباطات هستیم، از سویی دیگر با گسترش شبکه های اجتماعی آسیب های جدی در خصوص تغییر سبک زندگی روی می دهد، لذا وظیفه دستگاه های فرهنگی و حوزه علمیه و دانشگاه ها به شدت سنگین می شود.

وی افزود: در چنین شرایطی روحانیت و حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، شخصیت های دانشگاهی و همه کسانی که از علم و دانش برخوردار هستند باید نسل جوان از آسیب های اخلاقی و رفتاری حفظ و صیانت نمایند.

وزیر ارشاد، با تاکید بر ضرورت حفظ ارزش های دینی تصریح کرد: امروزه آسیب هایی در زمینه فضای مجازی گریبانگیر خانواده ها شده و در همین راستا شاهد افزایش آمار فروپاشی خانواده ها، طلاق و روابط ناهنجاری اجتماعی هستیم.

حوزه علمیه پیشگام در ترویج ارزش های دینی در فضای مجازی باشد

وی بهره گیری از فرصت رسانه و فضاهای مجازی به عنوان فرصت تبلیغی در راستای اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص) را مورد توجه مراکز فرهنگی و دینی قرار داد و افزود: شبکه های اجتماعی، تبدیل فضای برای اشاعه فرهنگ غلط غربی شده، به عبارت دیگر تهاجم فرهنگی که رهبر معظم 20سال قبل به آن اشاره کردند، امروزه در قالب های مختلف و متنوع شاهد آن هستیم که همت و اتحاد می تواند از این ابزارها در مسیر توسعه و ترویج ارزش های دینی موثر واقع شود.

وی افزود: حوزه های علمیه و مراکز آموزشی با بهره گیری از فرصت فضای مجازی بسیاری از کتب و آثار عالمان و فقها را که در حوزه رجال، فقه و روایی وجود داشته و دسترسی به آنها با سختی همراه است، از طریق فضای مجازی مورد استفاده علاقه مندان قرار می دهند.

علی جنتی با توجه به بافت جمعیتی استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: وجود قومیت ها، مذاهب و ادیان مختلف  در این خطه از کشور می تواند به عنوان فرصتی برای سازندگی و پویایی کشور عمل نماید و آنچه که مهم است همه به عنوان شهروند ایران و براساس شایستگی ها و صلاحیت ها در مدیریت و سازندگی کشور نقش دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha