چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 356478
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:مبلغان دین اسلام از هر فرصتی برای انجام رسالت تبلیغی خود استفاده می کنند و در این برهه نیاز است علاوه بر تبلیغ چهره به چهره در فضای مجازی نیز مخاطبان را مشاوره نمایند.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد، با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون هم می توانند از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی برای تبیین و گسترش آموزه های دینی و معارف ناب اخلاقی استفاده کنند گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فضایی گسترده است و طلاب و روحانیونی که قرار است در این فضا تبلیغ نمایند لازم است به اصول و فنون تبلیغ در همه مراحل اشنا باشند و تلاش کنند توانایی پاسخگویی به سوالات افراد جامعه را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ سنتی که همان منبر است می تواند کارایی و اثر گذاری بیشتری در بین مخاطبان داشته باشد افزود:در این نوع تبلیغ،مبلغ تلاش می کند تا با استفاده از روش تبلیغ چهره به چهره و با در نظر گرفتن نوع مخاطب مطالب مورد نیاز را به مخاطب ارائه دهد، لذا این نوع تبلیغ قطعا اثر گذاری قوی تری در بین مخاطبان ایجاد می کند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، در ادامه با اشاره به اینکه در عصر امروز با پیشرفت تکنولوژی و ابزار آن دیگر تبلیغ به زمان ،مکان و ابزاری خاصی محصور نیست بیان داشت:امروز نیز روحانیون و مبلغان تبلیغ را تنها محدود به منابر و مساجد نکرده اند و در این میان از سایر روشهای مجازی نیز برای گسترش فرهنگ دینی و انتقال آموزه های اسلامی در بین مخاطبان رسالت تبلیغی خود را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام مبلغی، با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون درتبلیغ خود برای کنترل افکار عمومی جوانان در فضای مجازی باید توانایی علمی و اعتقادی در پاسخگویی به سوالات مخاطبان بویژه قشر جوان را داشته باشند، یادآور شد :در این زمینه باید مبلغان با آمادگی و مطالعه لازم برای تبلیغ در این فضاها حضور یابند.

وی، با اعلام اینکه تبلیغ دین و آموزه های دینی از گذشته تاکنون محصور زمان و مکان خاصی نبوده است اظهار داشت:مبلغان دین اسلام از هر فرصتی برای انجام رسالت تبلیغی خود استفاده می کنند و در این برهه نیاز است علاوه بر تبلیغ چهره به چهره در فضای مجازی نیز مخاطبان را مشاوره نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان برای تبلیغ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بهتر است خلاقیت و نوآوری را در بیان مسایل تبلیغی خود لحاظ کنند، خاطر نشان کرد:در این فضاها باید محور مورد بحث مشخص باشد و تلاش شود علاوه بر اگاهی به مخاطبان بصیرت آنها نیز در زمینه مورد نظر ارتقا یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha