جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مباحثه طلاب

حوزه/ چون مباحثه در سیستم آموزشی حوزه بصورت گروهی انجام می شود، لذا همین عامل تاثیر بسزایی در بالا بردن قدرت نقادی و نقد پذیری طلاب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید لطف الله حیات الغیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با اشاره به این که مباحثه از ویژگی های مهم نظام آموزشی حوزه محسوب می شود، گفت: پیشینه مباحثه در حوزه های علمیه، به اندازه قدمت خود حوزه است، ولذا طلاب نباید از مباحثه مطالب درسی غافل شوند.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که طلبه باید به اهمیت مباحثه در جهت پیشرفت علمی و پژوهشی خود پی ببرد، ادامه داد: مباحثه علاوه بر مرور مطالب دروس، موجب تقویت قدرت بیان طلبه نیز می گردد و فن بیان او را برای فعالیت تبلیغی نیز افزایش می دهد.

وی با اشاره به این که مباحثه، شجاعت و قدرت تعلیم مطالب را در طلاب تقویت می کند، تاکید کرد: چون مباحثه در سیستم آموزشی حوزه بصورت گروهی انجام می شود، لذا همین عامل، تاثیر بسزایی در بالا بردن روحیه نقادی و نقد پذیری طلاب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حیات الغیب با اشاره به این که طلاب باید نسبت به مباحثه اهتمام ویژه ای داشته باشند، خاطر نشان کرد: برنامه ریزان و متولیان حوزه ها و مدارس باید نسبت به پررنگ شدن مقوله مباحثه در بین طلاب توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در پایان تصریح کرد: طلبه باید هدف خود را از طلبگی ترسیم کند و با ترسیم این چشم انداز، در جهت کسب علم و دانش همت خود را بکار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha