دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 356534
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
حجت الاسلام حمیدرضا حنان

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت:هنر می تواند ابزاری برای ترویج سیره و روش زندگانی اهل بیت(ع) در جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام حمید رضا حنان، بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی رضوی در خرم آباد با اعلام این مطلب گفت: هنر می تواند با دادن مفاهیم عمیق فکری و فرهنگی به زمینه ارتقا رشد عملی فرهنگ مخاطب را در همه زمینه ها فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید از ابزار هنر در جهت نشر و گسترش ارزش ها و آموزه های اسلامی استفاده کنیم افزود:امروز با حمایت رهبر معظم انقلاب ،دولت و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستری مناسب برای این هنر فراهم شده است تا زمینه ساز تبیین و تبلیغ معارف اسلامی باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، با اشاره به اینکه با بهره گیری از ابزار هنر می توان بین فرهنگ دینی و ملی نیز تعامل ایجاد کرد بیان داشت:امروز باید تلاش شود تا چالش های بوجود آمده در زمینه فرهنگی کشور را با هنر مرتفع کنیم.

حجت الاسلام حنان، با اشاره به اینکه معرفی سیره و زندگانی اهل بیت(ع) خصوصا امام مهربانی، امام رضا(ع) از مهمترین اهداف جشنواره فرهنگی هنری رضوی بود، تصریح کرد:دشمنان پس از شکست نقشه های شوم خود در عرصه نظامی و اقتصادی بر علیه کشورمان بدنبال طراحی نقشه های فرهنگی برای تضعیف عقاید ملت مسلمان ایران اسلامی افتادند و لذا امروز  باید با گسترش فرهنگ دینی در بین مردم نقشه های شوم فرهنگی دشمنان را خنثی کنیم.

وی، بهره گیری مناسب از دو شاخصه فرهنگ دینی و فرهنگ ملی را مهمترین راهکار برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب برشمرد و گفت:امیدواریم با همت متولیان حوزه فرهنگ و هنر در جهت ارتقای فرهنگ دینی و بصیرت ملت برنامه ریزی های مدون و منسجمی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha