جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کارگاه های آموزشی "اسلام در برابر تروریسم" در هند

حوزه/ به همت روحانیون یکی از مدارس اسلامی شهر بریلی در ایالت اوتار پرادش کشور هند، کارگاهی برای آموزش معلمان ۴۸ مدرسه ایالت‌های اوتار پرادش و اوتاراکند با موضوع اسلام در برابر تروریسم برپا شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از Times of India اخیرا اعلام شده بود که مدارس اسلامی کشور هند واحدی با عنوان «اسلام در برابر تروریسم» را به برنامه درسی خود اضافه خواهند کرد. در همین راستا روحانیون یکی از مدارس اسلامی شهر بریلی در ایالت اوتار پرادش کشور هند، کارگاهی برای آموزش معلمان 48 مدرسه ایالت‌های اوتار پرادش و اوتاراکند برپا کرده‌اند. معلمان این مدارس با شرکت در این کارگاه آموزشی برای تدریس واحد مذکور به دانشجویان خود آمادگی کسب می‌کنند. تدریس این واحد در این 48 مدرسه اسلامی قرار است ماه آینده آغاز شود.

واحد «اسلام در برابر تروریسم» برای محصلان تحصیلات تکمیلی مدارس اسلامی در نظر گرفته شده است و به دانشجویان این امکان را می‌دهد که متن اصلی قرآن به زبان عربی را با ترجمه‌های تحریف‌شده ارائه شده توسط گروه‌های تروریستی (مثل طالبان، القاعده و داعش) مقایسه کنند.

هدف از این واحد آموزشی این است که از طریق بررسی دقیق و مقایسه ترجمه‌ها به دانشجویان نشان داده شود که گروه‌های تروریستی چگونه با تحریف متون دینی از آنها سوءاستفاده می‌کنند.

ماه گذشته گزارش شده بود که واحد تخصصی «اسلام در برابر تروریسم» که گذراندن آن دو سال به طول می‌انجامد در مدرسه علوم اسلامی «منظر اسلام» ایجاد شده است. اما به گفته مفتی محمد سلیم نوری استاد بلندپایه و مدیر گروه این رشته در دانشکده اسلامی منظر اسلام وقتی خبر آغاز به کار این رشته در مدرسه آنها با استقبال بسیار خوبی مواجه شد تصمیم گرفته شد که این واحد به دروس سایر مدارس اسلامی هم اضافه شود.

محتوای واحد درسی "اسلام در برابر تروریسم"

به گفته او این واحد به دانشجویان کمک خواهد کرد که با پیام واقعی اسلام آشنا شوند و چگونگی تحریف اسلام توسط گروه‌های تروریستی را آشکار خواهد کرد. در کارگاه آموزشی که برای مدرسان «اسلام در برابر تروریسم» در نظر گرفته شده است اهمیت این واحد، سرفصل‌های آن و سایر مباحث مورد نیاز مدرسان برای تعلیم این واحد شرح داده می‌شوند.

در راستای گسترش پیام واقعی اسلام از سایر روحانیون و علمای دینی هم خواسته شده که در سخنرانی‌های خود در مساجد به مقایسه معانی واقعی قرآن و ترجمه‌های نادرست ارائه شده توسط گروه‌های تروریستی بپردازند تا تعداد بیشتری از مردم از تحریف و سوءاستفاده این گروه‌ها از قرآن و حدیث آگاه شوند.

مولانا محد نسیم‌الدین، مدیر یکی از مدارس اسلامی شهر مرادآباد تأکید کرد: «در زمان فعلی ایستادن در مقابل تروریسم بسیار مهم و حیاتی است. این واحد درسی به جوانان کمک می‌کند که تفاوت عظیم اسلام و تروریسم را بفهمند و آنها را از گرفتار شدن در دام سوءاستفاده‌کنندگان از متون دینی که خشونت را ترویج می‌کنند حفاظت کند.»

به گفته مولانا فهیم احمد یکی از مدرسان انجمن مدارس زین‌الاسلام شهر کانپور این واحد جوانان را برای رویارویی با تبلیغات گروه‌های تروریستی آماده می‌کند.

لازم به ذکر است که این واحد تخصصی فقط برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدارس در نظر گرفته شده است؛ اما قرار است برای آموزش سایر دانشجویان هم کارگاه‌هایی درباره اقداماتی که گروه‌های تروریستی در راستای تحریف متون دینی و برای تحت تأثیر قرار دادن جوانان و گسترش تروریسم انجام می‌دهند برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha