جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضی الاسلام ندوی

حوزه/ دبیر جماعت اسلامی هند گفت: قرآن نه تنها کتاب مسلمانان بلکه حامل پیام خداوند برای همه بشریت است. هر که به آن ایمان آورد و به آن عمل کرد، در دنیا و آخرت نجات خواهد یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت جماعت اسلامی اوتار پرادش غربی هند از ۱۱ تا ۲۰ نوامبر همایش بزرگی با عنوان «رجوع به قرآن» برگزار شد.

در روز آخر این همایش برنامه های زیادی به اجرا درآمد و مسابقه حفظ و قرائت قرآن از برنامه های بارز آن بود. ۳۸ حافظ و قاری قرآن در این مسابقه شرکت کردند.

حافظ محمد فرمان از دارالعلوم محمدیه سرجان نگر هند، محمد ابوذر دارالعلوم قاسمیه هند و محمد ثاقب دارالعلوم حسن پور هند به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.

قاری و مفتی عبدالقیوم جمیل، قاری سعید رحمن و قاری و مفتی اقرار احمد داوران این مسابقات بودند.

دکتر محمد رضی ندوی دبیر جماعت اسلامی هند در این برنامه اظهار داشت: قرآن نه تنها کتاب مسلمانان بلکه حامل پیام خداوند برای همه بشریت است. هر که به آن ایمان آورد و به آن عمل کرد، در دنیا و آخرت نجات خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها راه حل مشکلاتی که امروز دنیا به ویژه مسلمانان با آن روبرو هستند، قرآن کریم است و این دستور کیمیاگری است.

قاری آفتاب احمد مسئول قرآنی دارالعلوم دیوبند هند، مفتی وهاج الدین قاسمی مدیر داخلی معهد اسلامی نور پور هند، مولوی محمد شمیم قاسمی مدیر مدرسه انوار علوم مانیه والا هند، مولوی عتیق احمد شفیق دبیر جماعت اسلامی اوتار پرادش غربی و مولوی شوکت مظاهری مدیر دارالعلوم افضلگر نیز در این همایش به سخنرانی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha