یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آغاز سال تحصیلی حوزه خراسان

حوزه/ آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۵-۹۴ حوزه علميه خراسان همزمان با حوزه هاي علميه سراسر كشور، با حضور علما، اساتید و طلاب، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیین آغاز سال تحصیلی 95-94 حوزه علميه خراسان همزمان با ساير حوزه هاي علميه كشور، پیش ازظهر امروز، با حضور علما، مدیران حوزوی، اساتید و طلاب و با سخنرانی آيت الله سيد محمدمهدي موسوي خلخالي و حجت الاسلام والمسلمین فرجام، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، برگزار شد.

با برگزاری این مراسم، 15 هزار طلبه استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، از امروز رسما جنب و جوش علمی خود را در سال تحصیلی جدید آغاز کردند.

آيت الله موسوي خلخالي، در این مراسم، با اشاره به آيه هاي 1 تا 5 سوره بقره، به تفسير آن پرداخت و ابراز داشت: قرآن مي فرمايد كه اين كتاب مايه هدايت تقوا پيشگان است و سپس متقين را معرفي مي كند.

‌استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان همچنین بر جدیت طلاب در تحصیل علم و فراگیری علوم و معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام نیز در این مراسم با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري درباره حضور فعال روحانيون در نظام اسلامی، گفت: ايشان مي فرمايند "حوزه‌هاي علميه بايد خود را سربازان نظام بدانند، براي نظام كار كنند، براي نظام دل بسوزاند، در خدمت تقويت نظام حركت كنند... حوزه‌هاي علميه نمي توانند سكولار باشند. اين كه ما به مسائل نظام كار نداريم، به مسائل حكومت كار نداريم، اين سكولاريسم است".

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین، مسلح شدن به سلاح معرفت و استدلال را برآيند پويايي دروس حوزه خواند و افزود: تفكر جهاني داشتن از رسالت هاي  مهم حوزه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha