جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین خانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه بر حساسیت در گزینش طلاب صالح و ترجیح دادن کیفیت بر کمیت، جریان سازی تهذیبی و تاکید بر موضوعات اخلاقی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به بخشی از فعالیت های معاونت تهذیب  حوزه های علمیه که گزارش کامل آن را در اجلاسیه استانی مدیران به اعضای شورای عالی حوزه ارائه کرده بود اظهارداشت: از  مهمترین فعالیت های این معاونت می توان به برگزاری دوره های تابستانی ضیافت ملکوت، مهارت افزایی مشاوره طلاب، و اردوهای خانوادگی اشاره کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه عنوان کرد: از دیگر فعالیت های این معاونت برگزاری همایش خانوادگی تلبس، برگزاری گسترده طرح میثاق طلبگی، برگزاری کارگاه های ازدواج، خانواده، مهار غرایز و عواطف و مدیریت تحصیلی می باشد.

وی با اشاره به نقش تربیتی مدیران استانی افزود: اخلاص، توکل به خداوند متعال، انتخاب مدیران عالم و متقی، انتخاب مدیران مجرب، برانگیختن مدیران مدارس به انتخاب اساتید مهذب از جمله لوازم اصلی توفیق در امر تهذیب در حوزه های سراسر کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی اظهارکرد: از دیگر لوازم این کار، حساسیت در گزینش طلاب صالح و ترجیح دادن کیفیت بر کمیت، جریان سازی تهذیبی و تاکید بر موضوعات اخلاقی در جمع طلاب است.

وی گفت: لحاظ رویکرد اخلاقی در فعالیت های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و اجرایی، تقویت آمادگی معنوی، روحی و اخلاقِی، استفاده از تجربیات و ایده های تربیتی و تهذیبی سایر استان های کشور، تربیت کادر توانمند و در نهایت اختصاص بودجه لازم به امور تهذیبی از دیگر نکات قابل توجه مدیران استانی در بخش تهذیبی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha