جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه غدیر

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم فراگیر و بین المللی شدن فرهنگ غدیر در جهان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه غدیر، با تقدیر از فعالیت های این ستاد، گفتند:  امیدواریم دهه غدیر در کشورهای دیگر نیز نهادینه شود و این روز بزرگ در همه کشورها شناسانده شود.

ایشان افزودند: اگر در برابر حرکت هایی که امروزه از سوی تکفیری ها و داعش و بوکوحرام و وهابیت در سطح جهان انجام می دهند، ما نیز بتوانیم این الگوها را به دنیا ارایه دهیم موفق خواهیم بود.

این مرجع تقلید بیان کردند: ما وظیفه داریم در مقابل تمام حرکت هایی که دشمنان اسلام انجام می دهند جهاد کنیم؛ چون جریان غدیر خم، یک جریان مقطعی و تاریخی نیست و با این دید نباید به این مساله نگاه کرد؛ بلکه غدیر یک مکتب است و همیشه باید زنده و پویا باشد.

معظم له خاطرنشان کردند: غدیر مثل عاشورا است که یک حادثه عادی نبوده و یک مکتب و یک منهج است که باید گرد آن جمع شد و به آن فکر کرد و آن را گرامی داشت؛ خداوند قبل از خلقت انسان رهبر آفرید و حدیث آمد که اگر دو نفر در روی زمین باشند، یکی از آنها رهبر خواهند بود و آخرین فردی که از این دنیا می رود رهبر است.

حضرت آیتالله نوری همدانی اظهارکردند: هرچه بتوانیم این مسیر را پررنگ کنیم باید تلاش خود را به کار ببریم؛ باید این جریان در کشورهای مختلف اسلامی نیز انجام شود تا همه مردم این فلسفه را بیشتر درک کنند و امیدواریم که در سال آینده در نجف و بحرین و... برگزار شد.

ایشان افزودند: بحرین دارای شیعیان بسیاری است، ولی دشمنان سعی می کنند که صدای شیعیان را در گلو خفه کنند؛ متاسفانه بحرین با این همه شیعه زیر سیطره عربستان وهابی است.

این مرجع تقلید بیان کردند: اگر از اول غدیر را مثل عاشورا گرامی می داشتند امروز چشمه های جوشانی در سراسر جهان ایشان ایجاد می شد.

ایشان گفتند: 20 میلیون مردم در اربعین جمع می شوند و باید برای غدیر نیز چنین شوری در سراسر جهان ایجاد شود؛ در مصر مردم به تشیع علاقه دارند، ولی امروز مردم اجازه ندارند محبت شور آفرین خود به اهل بیت(ع) در این کشور ابراز کنند و این مساله به خاطر ضعفی است که بوجود آمده است.

این مرجع تقلید  با اشاره به سفر  خود به کشور آذربایجان تصریح کردند: متاسفانه دشمنان کارهای بسیاری انجام می دهند که شیعیان را تضعیف کنند و اسلام خشنی را به دنیا معرفی کنند و به همین خاطر ما هم باید تلاش کنیم که این معارف را به دنیا ارایه دهیم؛ قطعا همه این تحولات به نفع شیعیان ختم و به ظهور امام زمان(عج) ختم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha