دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمود نظری - ستاد دهه غدیر

حوزه/رئیس ستاد بزرگداشت دهه غدیر با بیان اینکه پیروی از نبی مکرم اسلام و امیرالمومنین(ع) را باید به عنوان یک الگو در زندگی خود سرلوحه قرار داد، گفت: دنیای امروز تشنه مودت و محبت و انسانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود نظری امروز در ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیای امروز تشنه مودت و محبت و انسانیت است، اظهار داشت: پیروی از نبی مکرم اسلام و امیرالمومنین(ع) را باید به عنوان یک الگو در زندگی خود سرلوحه قرار داد. 

دبیر ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با اشاره به اینکه امام علی(ع) شان نزول "هل اتی "و ابوالائمه(ع) است، گفت: امیرالمومنین(ع) جان و نفس پیامبر است؛ دنیای امروز بداند شیعه دارای قوت قانون و صداقت پیشوایان است و این مسلک باید در جامعه تسری یابد و جلوه گر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری افزود: دنیا همانند دهکده جهانی است که حرکتی را سیر می کند و غایت این حرکت به سوی مقصود هستی می باشد؛ قرآن کریم  کتاب محکمی برای هدایت بشریت است و معلمین این مکتب انبیا و ائمه معصومین(ع) هستند.

وی، اسلام را سرآمد همه مکاتب عالم دانست و گفت: تاسیس و بنیان گذاری ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور از خطه مازندران با زعامت و ارشادات علمای دین و فقهای ولایی و دلسوز که امنای جامعه و وارثین به حق انبیا هستند در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه غدیر افزود: امروز این حرکت جنبه بین المللی یافته است و ستاد بزرگداشت دهه غدیر هرساله به عنوان پاسداشت و گرامیداشت از این هدف مبارک کنگره، همایش، نشست تخصصی و اجلاس برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با اشاره به اینکه اهداف اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در قالب 14 محور تبیین شده است، افزود: تحقق پذیـری حاکمیت عقـلانیت وحیـانی بر مدیریت دهکده جهانـی معرفت، مبانـی و اصـول و یافتـه های ادیان آسمانی با گفتـار منطقی و نگرش هدفمند در دهکده جهانی معرفت، جهانی سـازی فرهنگ و فرهنگ جهانی که ثمـره آن در قرن21 بیداری اسلامی و انقلاب های جهانیست حرکتی به سوی دهکده جهانی معرفت، زمینه سازی کلان شهر جهانـی مهدویت و جهانی سازی توحیدی به عنوان راه روشن دهکده جهانی معرفت، قدرت نرم در فرایند پردازش فوق مدرن مدنی در سیره و دیدگاه نبوی و دوام و قوام در استمرار ولایت علوی و تجلی ظهور معنویت و در زمان غیبت، رویکرد به جایگاه رفیع مرجعیت و رهبری انقلاب اسلامی تحت عنوان اصلی ریشه ای و اساسی در دهکده جهانی معرفت از مهم ترین محورهای 14 گانه اجلاس ششم است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha