دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 357847
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
حجت الاسلام حسن مفرح زاده

حوزه/ یکی از روحانیون آزاده دوران دفاع مقدس با تاکیدبر اینکه پرونده روحانیت بسیار درخشان است، افزود : روحانیون در تمام صحنه های دفاع مقدس پناهگاه رزمندگان بودند.

حجت الاسلام حسن مفرح زاده ، از روحانیون آزاده، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اینکه در سال 1362 در عملیات خیبر توسط نیروهای بعث عراق به اسارت گرفته شده بود، اظهار داشت: بنده در سال 1369 به همراه دیگر همرزمان از اسارت آزاد شدیم.

وی،  با بیان اینکه در 8 سال جنگ تحمیلی طلبه معمم بوده است، ادامه داد: عراقی ها حدود 6 سال نمی دانستند که بنده روحانی هستم، زمانی هم که متوجه این امر شدند اردوگاهم را تغییر دادند.

این روحانی آزاده، با اشاره به نقش روحانیت در زمان اسارت و ارتقای روحیه به اسرا، افزود: روحانیت نقش حفظ، هدایت و ارتقای معنوی نیروها را در جبهه، پشت جبهه و در اسارت به عهده داشتند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت نقش بسیار اساسی در حفظ اعتقادات نیروهای مجاهد و مبارز داشته است، گفت: یکی از نمونه های بارز این امر، حاج آقای ابوترابی بودند که در اسارت نیروهای بعث عراق قرار داشتند  و راهنمایی ها و هدایتگری های ایشان در زمینه های اخلاقی، رفتاری و کردار به طوری بود که اسرا راه و رسم زندگی و چگونگی برخورد با دشمن را از ایشان آموختند.

 به گفته حجت الاسلام مفرح زاد،: اسرا در صورت مواجه شدن با هر مشکلی به روحانیت مراجعه می کردند.

وی با اشاره به پیام آزادگان به مردم و مسئولان کشور، بیان داشت: پیام آزادگان به مردم کشور این است که در راه خدا استقامت کرده و امیدوار به وعده های الهی باشند.

این روحانی آزاده اضافه کرد: همچنین پیام آزادگان به مسئولان کشور این است که باید حافظ خون شهدا باشند و با پیروی از آزمان ها ی امام و رهبری، حفظ ارزش های انقلاب اسلامی، خون شهدا، صبر آزادگان، جانبازی جانبازان و مقاوت ملت، این کشور را حفظ کنند.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که آزادگان ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد:جامعه آزادگان اشخاص فرهیخته و ارزشمندی از جهت علمی، سیاسی، اعتقادی و اخلاقی هستند که می توانند در جاهای مختلف کشور موثر باشند بنابراین باید در جهت پیشبرد انقلاب از آنها استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha