شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیوند آسمانی در تهران

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ضروت فراهم سازی امکان ازدواج آسان بری جوانان، گفت: مهریه سنگین ارزش نیست و به هیچ وجه کم و زیاد بودن آن باعث افزایش سطح شخصیتی زن نمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، شامگاه سه شنبه، درمراسم معنوی پیوند آسمانی و ازدواج 40 زوج جوان، درمحل امامزاده حسن(ع) تهران، با بیان این مطلب اظهارداشت: بهترین دلالی ها دلالی برای ازدواج جوانان است، لذا تلاش کنید برای تسریع وتسهیل ازدواج جوانان جامعه قدمی برداشته و فعال باشید.

وی با بیان این که مسئله ازدواج جوانان به معضلی برای جامعه تبدیل شده است، گفت: آموزش و پرورش به دانش آموزان درمدت ایام تحصیل هنر و حرفه بیاموزد تا پس از فراغت از تحصیل بتواند برای خود درآمدی کسب کرده و در زمان ازدواج دغدغه کار و استخدام را نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: در دانشگاه ها هم باید همت کنند دانشجویان را با هنری آشنا کنند که برای تأمین معاش و هزینه زندگی مشکلی نداشته باشد و در ازدواج به مشکل نخورد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: اگر دیپلمه های ما یک هنر و لیسانسه ها نیز یک یا دو هنر بیاموزند دیگر نیازی به استخدام در ادارات دولتی ندارند، چرا که الان استخدام دولتی مقدور نیست و این مسئله باعث تأخیر و بالا رفتن سن ازدواج در پسرها و دخترها می شود.

این مفسرقرآن کریم با اشاره به این که هستی برای بشر و بشر برای عبادت است، گفت: خانواده ها به بهانه این که امکانات نداریم، جلوی بچه دارشدن را نگیرند. جالب است که در سال‌های قبل بارها از من خواستند در مورد فرزند کمتر در تلویزیون سخن بگویم و من نگفتم چون در قرآن آمده که «کنتم قلیل فکثرکم» یعنی خدا منت می‌گذارد که شما کم بودید و شما را زیاد کردیم.

مهریه سنگین کینه می آورد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از مهریه های سنگین، تصریح کرد: مهریه سنگین کینه می آورد؛ مهریه سنگین ارزش نیست و به هیچ وجه کم و زیاد بودن آن باعث افزایش سطح شخصیتی زن نمی گردد.

وی با تأکید بر لزوم مطالعه کتب مرتبط با ازدواج برای جوانان، اظهارداشت: زندگی شیرین ربطی به ثروت و سرمایه ندارد. برای شیرین شدن زندگی کتاب های خوب و سازنده و روایات قرآنی را مطالعه نمایید تا روند زندگی تان شیرین ترشود.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که آوردن لقمه حلال برای خانواده بسیارمهم است، گفت: چشم و هم چشمی زندگی ها را نابود می کند و چه بسا با همین مسئله افرادی به سمت لقمه حرام بروند. امام حسین علیه السلام هرچه لشگر دشمن را نصیحت کرد دردل هایشان اثرنکرد چون به فرموده امام، شکم های آن ها ازحرام پرشده بود.

این مفسر قرآن کریم خطاب به نوعروسان حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: از ارائه زینت و نمایش آرایش در بیرون از منزل و در انظار عمومی پرهیز نمائید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی درپایان با اشاره به این که بالا رفتن سن ازدواج از20 به 30 سال، حادثه آفرین است، گفت: ستادهای نمازجمعه هرهفته می توانند برای یک زوج جوان امکان ازدواج فراهم  کنند، سایر نهادها و ارگان های مسئول هم باید تلاش کنند جوانان را در تسهیل ازدواج یاری کنند.

34/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha