شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد قرائتی - مراسم آغاز سال تحصیلی
کاشان

حوزه / رئیس ستاد اقامه نماز کشور ، با تاکید براینکه امروز دنیا به شدت به روحانیون و مبلغان نیاز دارد، گفت: امروز طلاب باید به تحصیل توجه جدی داشته و از پرداختن مسایل حاشیه ای پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، امروز در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان ، که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، به جایگاه روحانیت و نیاز امروز جامعه به این قشر از مردم اشاره کردو گفت:  امروز دنیا به شدت  به روحانیون و مبلغان نیاز دارد چرا که کشور هایی که در آنها خلاف می شود به کسانی که بتوانند جلوی عملکرد آن جامعه را بگیرند نیاز دارند و این روحانی است که می تواند با علم  و کار الهی خویش بر آنها غلبه پیدا کنند.

به گفته وی،  اگر آمریکا ویزا برای ورود روحانی صادر کند،  این کشور در ماه رمضان بیش از یکهزار آخوند نیاز دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور،  با اشاره به سطح علمی بالای کشور  گفت: در حال حاضر دو تا سه میلیون فوق لیسانس بیکار در کشور داریم و این در حالی است که به تعداد انگشتان دست اسلام‌شناس نداریم، افرادی که جامعه به شدت به آنها نیازمند است

وی  با تاکید براینکه طلاب باید قدر خود را بدانند،  تصریح کرد: شما امروز باید افتخار کنید که در لباس روحانیت در آمده  و می توانید به جامعه خدمت کنید، مانند شهید مطهری ها؛  البته اگر هم علمتان کم بود باز هم در سطح پایین تر می توانید خدمت کنید و لذا نباید عمر خود را به بطالت بگذرانید

این استاد حوزه، با اشاره به این که حوزه تعطیلی ندارد، برکم شدن تعطیلات حوزه تأکید کرد و  بیان داشت: طی 51 سال طلبگی سه روز تعطیلی نداشته ام، اگر هوا گرم بوده به شهری که هوای خنک داشته رفتم اما درس را تعطیل نکردم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه خطاب به طلاب حوزه های علمیه گفت: هر موقع از درس خواندن خسته شدید ورزش کنید نه تماشای ورزش، چون  تماشای ورزش مانند تماشای پول‌های داخل بانک است، نگاه کردن آن سودی برای انسان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به دیگر شروط موفقیت طلبه اشاره کرد و گفت:  طلبه نباید هرگز بدون قلم و کاغذ باشد تا هر وقت حرف و مطلب نو و جدیدی را شنید یادداشت نماید.

وی با تاکید بر انس با قرآن از آنان خواست تا در زندگی خود جایگاه ویژه ای را برای این کتاب آسمانی در نظر بگیرند .

رئیس ستاد اقامه نماز کشور  در پایان از طلاب جدید الورود خواست تا ضمن رعایت شان طلبگی و اهتمام به تحصیل از ورود به سیاسی بازی ها جلوگیری کرده و از مسائل حاشیه ای که باعث اتلاف وقت می شود پرهیز کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha