یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز در حوزه باید آموزش ها مبتنی بر مبانی تئوری همراه با عمل باشد، به این معنا که طلاب علاوه بر یادگیری موضوعات فقهی، به صورت عملی نیز آن را آموزش ببیند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جمع مدیران استانی حوزه های علمیه و مسئولین سازمان بسیج طلاب و روحانیون، با اشاره به ضرورت تحول در عرصه های مختلف آموزش و پرورش در کشور  اظهارداشت: چارچوب روش های آموزشی در شاکله آموزش و پرورش و پس از آن در دانشگاه ها تغییر کند تا آفت مدرک گرایی و عدم تسلسل و فن مهارت دانش آموختگان که معضلی بزرگ در کشور است، اصلاح شود.

وی با تاکید بر حرکت در  مسیر مهارت افزایی  دانشگاهیان، افزود: امروز باید سمت و سوی تعلیمات کشور به سوی مهارت افزایی باشد تا جوانان منتظر  جذب در ادارات و ارگان ها نبوده و به سوی کار آفرینی بروند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ، تعطیلی پیش از حد در کشور را معضلی اساسی عنوان کرد و گفت: چه ضرورتی دارد پنچشنبه ها را در کشور تعطیلی اعلام کنیم  در حالی که براساس روایات معصومین(ع) در روز جمعه نیز فقط به اندازه پرداختن به امور عبادی و... سفارش به تعطیلی شده و پس از آن یعنی در عصر جمعه می توان به فعالیت روزانه و کاروکوشش بپردازیم.

وی در این زمینه یادآور شد:  بسیاری از بزرگان، از فرصت روزهای تعطیل بهترین استفاده ها را برده و تفاسیر و کتب متعدد روایی، حدیثی فقهی را به نگارش در آورده اند.

این استاد حوزه ، با انتقاد از  اینکه در حوزه کمتر از دروس فقهی و اصولی به تفسیر قرآن پرداخته می شود، گفت: امروز باید در حوزه های علمیه  به امر قرآن آموزی و تفسیر آن اهتمام جدی تری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رمز پیروزی امام خمینی(ره) در ایجاد انقلاب حاکی از روحیه بلند و شهامت ایشان بود، بیان داشت: برای ایجاد تحول در حوزه و نهادهای آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید مثل امام خمینی (ره) با شهامت و شجاعت تمام وارد شد تا به این مهم دست پیدا کنیم

با نوشتن مقاله تولید علم رخ نمی دهد

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در همین زمینه تاکید کرد: امروز باید بدانیم که تولید علم غیر از تولید مقاله و یا گردآوری تعدادی اصطلاحات است لذا نباید با نوشتن هر مقاله دلگرم باشیم که در عرصه تحول گام برداشته ایم.

وی با بیان اینکه آموزش در حوزه باید مبتنی بر مبانی تئوری و عملی باشد ، خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی باید در اموری چون شنا کردن، تیراندازی، ذبح حیوانات، نحوه بیان احکام و فن خطابه و... را به صورت عملی آموزش ببینند و خود را مجهز به مهارت های طلبگی نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha