شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هیچ حادثه ای در تاریخ بیش از غدیر نتوانست پیام روشن خداوند در امتداد خط نبوت را برای مسلمین جهان مشخص کند و به همین دلیل باید سعی کنیم نسبت به جهانی کردن این پیام که رسالت امروز ماست اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله فیض گیلانی عصر امروز در اختتامیه  همایش بین المللی دهه غدیر، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: همانگونه که در خصوص عاشورا، یک دهه را برگزار می کنیم و آن را گرامی می داریم باید این مساله در مباهله و غدیر نیز فرهنگسازی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: مساله جانشینی امام علی(ع) در کتب ونوشته های بزرگان جا افتاده است، ولی متاسفانه هنوز در بین مسلمانان این روز نهادینه نشده است؛ باید همه مردم جهان از این روز آگاه باشند.

این استاد حوزه گفت: متاسفانه دشمنان اهل بیت(ع) و وهابیت سعی کردند که این روزها را از ما بگیرند، ولی هیچگاه موفق نشدند؛ چند سال پیش بود که یک شاهزاده آل سعود برای اثبات دشمنی خود  با اهلبیت(ع)، عروسی خود را در شب عاشورا برگزار کرد، ولی آنها هیچ وقت موفق به جدایی مردم با اهل بیت(ع) نخواهند شد.

وی افزود: عالم وهابی بیان کرد که امام حسین(ع) اشتباه کرد که بر خلافت زمان خود شورید؛ آنها چنین تصوری دارند که امروز مردم یمن را به خاک و خون کشیدند؛ دشمنی آنها با خاندان پیامبر(ص) باعث چنین خونریزی هایی شده است، ولی ما نیز از عقیده خود دست نمی کشیم و بر خلاف تفکر آل سعود سعی می کنیم که این روز بزرگ را جهانی کنیم.

آیت الله فیض گیلانی گفت: در زمینه روز و دهه غدیر دولت نیز باید خود را در این زمینه مسئول بداند و در زمینه فرهنگسازی نسبت به دهه غدیر، وظیفه خود را انجام دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: هیچ حادثه ای در تاریخ بیش از غدیر نتوانست پیام روشن خداوند در امتداد خط نبوت را برای مسلمین جهان مشخص کند و به همین دلیل باید سعی کنیم نسبت به جهانی کردن این پیام که رسالت امروز ماست اقدام کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha