جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شهدای بسیاری برای دفاع از دین و وطن، جان خویش را فدا کردند، لذا تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از لازمه های عصر حاضر برای قشر جوان است.

به گزارش خبرگزاری««حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، در جمع نیروهای مسلح استان آذربایجان غربی اظهارداشت: مسئله دفاع و دفع دشمن بنابر آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) و همچنین ادله عقلی دارای شاخصه های استکبار ستیزی و تقدس است و به عنوان فرض واجب بر هر فرد مسلمانی تکلیف شرعی است.

وی افزود: اگر کشوری مورد هجمه واقع شود، برای مقابله و دفاع از خاک، دین و ناموس در برابر دشمن متجاوزگر دلالت می کند این از اقتضائات دفاعی و نظامی هر مرز و بوم و کشور استکبار ستیزو آزاده  را شامل می شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: آیات متعددی بر دفاع مقدس و مقابله با متجاوزگران بیگانه تاکید می کند که خداوند متعال در این باره می فرماید:« کسانی که ایمان آوردند، هجرت کردند و در راه خدا جهاد کردند در پیشگاه خداوند دارای مقام و منزلت برتری برخوردار هستند»، بنابراین وظیفه دفاع و ایستادگی در برابر دشمنان بر هر مسلمانی واجب است.

وی با اشاره به بیانات امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه در رابطه با جهاد، افزود: شهدای بسیاری برای دفاع از دین و وطن، جان خویش را فدا کردند، لذا تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از لازمه های عصر حاضر برای قشر جوان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha