پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فیلم محمد

حوزه/ منتقد و مستندساز حوزوی گفت: ساخت فیلم زیبا و اثرگذار محمد رسول الله(ص) ، پاسخ هنری و فرهنگی کشورمان به اسلام هراسی غرب است.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به موفقیت های داخلی و بین المللی فیلم محمد رسول الله(ص) اظهار داشت: جدای از ویژگی های برتر فنی و محتوایی، این اثر ارزشمند توانسته تا حدود زیادی نگاه ها را به دین مبین اسلام و پیامبر رحمت(ص) تغییر دهد و همین مساله به نظرم در کاهش عوارض اسلام هراسی غرب موثر بوده است.

وی افزود: توسعه نگاه دینی به عرصه هنر به ویژه وقتی با ترسیم و تصویر کشیدن حس لطیف دینی و انسانی همراه می شود کاری است که می تواند در جذب نگاه مردم دنیا مفید واقع شود.

این کارشناس امور هنری و سینمایی یادآور شد: آقای مجیدی در این فیلم توانسته حس ناب دینی از رحمت للعالمین را به خوبی به تصویر بکشد، به خصوص این که برای تولید این اثر از حرفه ای ترین عوامل سینمای دنیا استفاده کند تا کیفیت اثرش نیز بالا باشد.

وی افزود: این فیلم به راحتی قابل رقابت از جهت کیفی با فیلم های خوب روز دنیاست و به نظر من هنر این فیلم آن بوده که سینمای ما را با سینما روز جهان پیونده داده است.

حجت الاسلام آتش زر همچنین ابراز داشت: در زمانه ای که همه رویکردها و تبلیغات بر اساس سیاست اسلام هراسی آشکار بنا شده، دشمن با شیوه جنگ سخت از سوی داعش و نیز جنگ نرم علیه اسلام ناب در حال جدال است، لذا اکران بین المللی محمد رسول الله(ص) در تغییر نگاه جهانیان به اسلام و مسلمین بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: در چنین وضعی ساخت و اکران چنین فیلم هایی نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در حوزه هنوز و سینما حرف های زیادی در عرصه مقاومت در برابر سلطه و استکبار برای گفتن دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha