جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
فیلم محمد رسول الله(ص)

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان گفت:امید می رود با تدابیر لازم و استفاده از ظرفیت سینما و رسانه ملی در ساخت فیلمنامه زندگی ائمه معصوم(ع) بیشتر تلاش گردد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی لیلابی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه فیلم محمد رسول الله(ص) ساخته مجید مجیدی دوران کودکی پیامبر(ص) را با هنرمندی تمام به نمایش گذاشته، گفت: امید می رود با اکران این فیلم در سینماهای ایران، مهربانی و عطوفت پیامبر(ص) به تمام دنیا مخابره شود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت والای نبی مکرم اسلام( ص) و وقایع زندگی ایشان ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت حتی صدها فیلم نیز دارد اظهار داشت:باید از ظرفیت سینما و صدا و سیما بیش از زمان امروز بهره برداری شود، چرا که قطعا ساخت این فیلم ها اثر بسزایی در اذهان مخاطبان بجا خواهد گذاشت.

این کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: اگر چه رسانه ملی فیلم ها و سریال های موفقی همچون امام علی(ع)،مختارنامه،مریم مقدس و یوسف پیامبر و....را در کارنامه کاری خود دارد اما باید با همت مضاعف و عزم جدی در تولید کمی و کیفی این اثار فاخر گام بردارد و ساخت این فیلم و سریال ها استمرار یابد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف زندگانی پیامبر اعظم(ص) می تواند در قالب آثار مستقل دیگری نیز ساخته شود بیان داشت:امروز اکران این آثار دینی علاوه بر گسترش و تبیین آموزه های اخلاقی در جامعه می تواند راهکاری موثر در مقابله با نقشه های شوم  دشمنان جهان اسلام باشد که درصدد هستند، چهره خشنی از اسلام ناب محمدی ارائه دهند.

حجت الاسلام حسینی لیلابی، با اشاره به اینکه هنر می تواند ابزاری مهم برای به تصویر کشیدن حقایق اسلام محمدی و نقش بر آب کردن نقشه های فرهنگی دشمنان باشد تصریح کرد:در این زمینه باید هنرمندان متعهد و دلسوز تلاش کنند ساخت آثار دینی را در سر لوحه فعالیت خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ابعاد و ویژگی های  شخصیتی والای پیامبر اعظم(ص) از جمله شجاعت و قاطعیت ایشان در مبارزه با کفر و  پلیدی نیز تا حدودی در این فیلم مورد غفلت قرار گرفته بود ،خاطر نشان کرد:ساخت فیلم های مستقل از سایر دوران زندگی پیامبر اعظم(ص) نیز می تواند مورد توجه فیلمسازان قرار بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ،با اشاره به جلوه های هنری این اثر گفت:فیلم محمد رسول الله(ص) از نظر کیفیت صدابرداری ،تصویربرداری و سایر قالب های هنری نه تنها در بین فیلم های مذهبی ایران بلکه در بین فیلمهای مذهبی دنیا بی نظیر است به طوری که صحنه های تاثیر گذار فراوان این فیلم در سکانس های مختلف اشک شوق و محبت را در چشمان مخاطبان جاری می سازد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان، ماجرای اصحاب فیل،هجوم ابابیل و ماجرای عهد نامه ای که توسط موریانه ها از بین رفت را از جمله صحنه های استثنایی ،هیجان انگیز و تاثیر گذار این فیلم عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی، در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه در اکثر شهرها ارگانها،نهادها و ادارات با در نظر گرفتن زمان اختصاصی امکان تماشای این فیلم را برای کارکنان و خانواده های آنها فراهم آورده اند، گفت:امیدواریم سایر ادارات و ارگانها نیز این فرصت را غنیمت شمرده و به اشاعه فرهنگ دینی و گسترش آموزه های اخلاقی در جامعه کمک کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha