شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام آذربایجانی

حوزه/ عضو شورای تحول و ارتقای علوم انسانی کشور تصریح کرد: تحول در علوم انسانی باید به مطالبه حوزویان و دانشگاهیان تبدیل شده، از سوی آنان با جدیت، دنبال گردد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: علوم انسانی ِ غربی کارآمدی برای نظام و جامعه اسلامی ما ندارد، لذا ما باید به سمت تحول در این دسته از علوم و اسلامی سازی آن ها حرکت کنیم.

وی افزود: بحث تحول در علوم انسانی از جنس تولید علم و حرکت به سمت دانش های جدید بوده و این رخداد، حرکتی تدریجی است که بی شک با بخشنامه محقق نمی شود، هر چند گاه برخی دستورالعمل ها می تواند خود بسترساز تحول باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که در تحول علوم انسانی نباید در دام سیاست زدگی و یا تعجیل و شتاب بی موقع اُفتاد، چرا که باید با برنامه ریزی علمی و در یک زمان بندی مناسب به اهداف تحولی در این باره دست یافت.

وی افزود: از سویی به شدت نیاز داریم که هم حوزویان و هم دانشگاهیان با احساس تکلیف و دغدغه مندی مطالبه تحول را پیگیری کرده ، زمینه های تحقق آن را در محیط های علمی به خوبی فراهم کنند.

وی بیان داشت: با توجه به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها ، به طور خاص باید نهادهایی مثل جهاد دانشگاهی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در زمینه فرهنگ سازی و مطالبات دانشجویان فعالیت کنند و مسئله تحول و بومی سازی علوم انسانی را به یک فرهنگ و تقاضای جدی تبدیل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha