شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد فتحعلی خانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ، نخبگان حوزوی و دانشگاهی را طلایه داران تحول علمی در کشور عنوان کرد.

محمد فتحعلی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه ابراز داشت: یکی از ماموریت های جدی حوزه علمیه که امسال نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تلاش در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی است که در این خصوص حوزویان باید پیشگام باشند .

وی گفتمان سازی در بین نخبگان حوزه و دانشگاه را یکی از ملزومات اساسی برای ایجاد تحول مطلوب در عرصه علوم انسانی دانست و افزود: تحول در حوزه که این همه مورد تاکید رهبری معظم و مراجع عظام تقلید است برای ایجاد تحول در علوم انسانی بسیار نیاز است چرا که حوزه متحول می تواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی باشد و علوم انسانی را به خوبی بومی سازی و اسلامی سازی کند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: از آن جا که علوم انسانی همواره درگیر با مسایل عینی جامعه است، لذا مادامی تا زمانی که مطالبه تغییر و تولید دانش متفاوت از سوی کاربران و بکارگیرندگان علوم انسانی ایجاد نشود ، ما به طور کامل به هدفمان نمی رسیم.

وی همچنین با اشاره به نقش کلیدی و ممتاز حوزه های علمیه و نهاد روحانیت در تحولات علمی کشور به خصوص در مقوله علوم انسانی بیان داشت: به نظرم بسیار نیاز است که در برهه حساس کنونی ، حوزویان مستعد با تحقیق و پژوهش و جهاد علمی موانع تحول در علوم انسانی را مرتفع سازند و بدین وسیله خدمتی ماندگار به اسلام و انقلاب انجام دهند.

فتحعلی خانی در خاتمه گفت: به لطف الهی ما پتانسیل های خوب و عظیمی در حوزه های علمیه داریم که باید با برنامه ریزی منسجم و رویکرد هوشمندانه نهایت استفاده و بهره برداری را از آن ها به عمل آوریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha