پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تحول در علوم انسانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: اگر نتوانیم در عرصه بومی سازی تحول در علوم انسانی موفق عمل کنیم،‌ به مرجعیت علمی نیز دست نخواهیم یافت؛ چراکه کشورهای غربی همواره سعی کرده‌اند تا ما همچنان شاگرد بمانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر باقی در نشست «فرصت‌ها و چالش‌های فراروی تحول علوم انسانی» با اشاره به تحقیقات میدانی خود در رابطه به اندیشه‌های مقام معظم رهبری در تحول جنبش نرم‌افزاری و تحول در پژوهش، خاطرنشان کرد: در منظومه فکری مقام معظم رهبری، چندین بحث به عنوان پایه در مباحثی که در سالیان اخیر داشته‌اند مطرح می‌شود، که از آن جمله می‌توان به تحول در علوم انسانی اشاره نمود.

وی با بیان این که شیوه‌های تولید علم یکی از مباحث مهم در عرصه ورود به فعالیت‌های تحولی است، اذعان داشت: نوگرایی، استقلال و مرجعیت علمی در دنیا و پیدا کردن راه میانبر برای احیا و رسیدن به تمدن نوین اسلامی از مهم‌ترین بایسته‌های تحول در علوم انسانی است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: بر اساس اندیشه مقام معظم رهبری،در نهادینه سازی الگوی پیشرفت در جامعه، باید با نگاه تمدنی، تحول در علوم انسانی، بومی‌گرایی و بومی سازی علم را مطرح نماییم.

وی با تأکید بر اینکه باید شاخص‌ها و بایسته‌های تحول علوم انسانی در اندیشه مقام معظم رهبری احصا گردد، ابراز داشت: شاخص‌های فرهنگی، به ویژه در عرصه تولید علم و تحول در علوم انسانی، تأثیر گیری محض داشته است و اگر نتوانیم در عرصه بومی‌سازی موفق عمل کنیم،‌ به مرجعیت علمی نیز دست نخواهیم یافت؛ چراکه کشورهای غربی همواره سعی کرده‌اند تا ما همچنان شاگرد بمانیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha